Gå til innhold

Strekkmerker


Gjest

Anbefalte innlegg

Er det bare noe jeg har hørt, eller har unge mødre lettere for å få strekkmerker ? Og hva kan jeg eventuelt gjøre gjennom graviditeten for å forebygge dem ?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vet ikke om det du har hørt er sant. Men jeg var gravid som 19 åring, fikk nesten ikke strekkmerker i det hele tatt. Hadde bodylotion på magen, ryggen, hoftene og lårene hver eneste kveld og morgen. Kanskje det hjalp? I alle fall det eneste rådet jeg har hørt om, og som jeg har fulgt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har aldri hørt m det jeg heller....jeg smurte meg også hver morgen og kveld, men fikk alikevel masse strekkmerker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk et annet råd i stad - olivenolje, matolje etc, samme hva slags så lenge det er olje som er lagd fra naturens side (ikke babyolje) ...

 

Tror det skal prøves ut, gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ingen strekkmerker på magen men en del på lår,pupper og rompe :(

 

jeg smurte meg hver morgen og kveld overalt men hjalp ikke alle steder ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg også fikk øverst på lårene, og på puppene... Ikke et eneste ett på magen. Merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da mamma fikk søsteren min som 22 åring så fikk hun så og si ingen strekkmerker. Da jeg fikk min sønn nå i november (også 22) fikk jeg en hel haug til tross for mye smøring (mamma smurte ingenting). Noen får det, andre får det ikke. Sånn er det bare. Smør og sjekk om det fungerer, hvis ikke så er det ikke verdens undergang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk ingen strekkmerker!!

 

tror ikke det har noe med at jeg er ung eller gammel!!

jeg er 20...

Smurte meg ikke en eneste gang..

men jeg er ganske høy.. så kan jo ha litt med det å gjøre..

Spør familien din! Mamma fikk ikke strekkmerker på den første ungen.. ikke den ene av søsteren min heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mamma har ikke noen særlig strekkmerker nei.. Teller vel to på magen.. Men, jeg vil ikke ha masse strekkmerker. Riktignok så er jeg ikke tynn (173 cm, 72 kg) men .. Ja. Tror det også kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg smurte meg hver kveld og hver morgen med en spesiel olje je kjøpte som skulle forebygge strekkmerker, men fikk masse selvom=(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syltynne meg (170høy og 54kg før svangerskapene) har ikke et eneste strekkmerke på hele kroppen. La på meg 30kg med første, borte 6uker etter fødslen. Med nr 2 la jeg på meg 20kg og de var borte 2uker etter fødselen. Smurte inn magen 3-4ganger i uka med fuktighetskrem, men det var mest fordi at jeg var tør. Ellers gjorde jeg ingenting!

 

Ser ut som om jeg aldri har født barn... Og det får jeg høre litt for ofte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mamma har 4 barn og har ikke et strekkmerke.. ingen av søstrene mine har det heller.. men jeg fikk litt på lår og hofter.. smurte med jordnøttolje en stund.. men ingenting hjelp..

 

det kommer an på hudens elestisitet om man får strekkmerker eller ei..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg er 20, og fikk magen full av strekkmerker. :( mamma fikk meg som 18, og hun har ingen!

 

livet er urettferdig dere ;) hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg er bare 17 da og magen,hoftene og puppene er full av strekkmerker..så her stemmer det nok:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

jeg fikk ingen strekkmerker på kroppen, smurte ikke heller.

men puppene er fulle, de ser grusomme ut, men de ble gigantiske også da, på kort tid

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg fikk maaaaange strekkmerker. på pupper, lår, rumpe, like ved underlivet, på leggene og maaange på magen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...