Gå til innhold

Blir så oppgitt over hva folk kan få seg til å si...


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 22 og ganske svær. Har mye mage, jeg skal være enig i det... Men når folk kommenterer det så høres det ut som om jeg er unormalt svær... Har flere barn fra før, så det er klart det merkes. Blir nesten irritert over slike tåpelige kommentarer.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har følt det på samme måte, men andre veien. Jeg selv har vært kjempestolt av magen og synes jeg har blitt stor og da når det kommer kommentarer som "hvor blir det av magen din a?" blir jeg skikkelig sur. De har tydeligvis vært mye der under graviditeten.

 

Nei, blås i dem og vær stolt av magen din. Lykke til videre

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk klarer ikke la være å stikke nesa si i alt mulig. Jeg fikk høre fra juletider med forrige at "åherregud har du ikke FÅTT enda?!?!?" - da hadde jeg termin i april. Gøy.

 

Skaff dere ei t-skjorte fra www.bebistrojan.se :) De har en der det står et digert stop-skilt på magen med teksten "rør inte min mage"... hihihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å ikke bry deg så mye om det.... Magene vår er så forskjellig., og mennesker har veldig forskjellig syn på ting.. Bare vær stolt av den magen du har:) Vi er faktisk kommet like langt tror jeg...er også i uke 22...snart 23:) Dette blir koselig:) Venter en gutt, har ei jente fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til å være ikke-gravides livsoppgave å kommentere størrelse/form på magen, prøve å pelle og fortelle historier om andre gravide som har/har hatt det sååå mye værre..Ikke la det gå innpå deg. Alle er forskjellige og alle svangerskap er forskjellige. Ikke vær redd for å "oppdra" sånne litt, det har de bare godt av..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg er like langt på vei som deg, og har mye mage(og en del xtra kilo) La på meg ca 25 kilo med forrige mann, som er tre nå. De fikk jeg ikke av før dette svangerskapet. Så, nå er jeg overvektig med stor mage, og ca. halvgått svangerskap. Folk lurer på om jeg snart skal føde og får sjokk når jeg sier slutten av oktober. Uansett, jeg er stolt av magen min jeg:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg vet det..fatter ikke at folk sier sånt jeg. Vet de ikke at det ligger en baby inni der da? Jeg sier alltid at folk har så liten mage jeg..for jeg synes alle ser så små ut i forhold til meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 21+4 og har fått kommentarer begge veger. Først hadde jeg liten mage, og nå mener folk at jeg har stor mage. Tror folk ikke mener noe vondt i det hele tatt når de sier det ene eller det andre. Jeg tror folk bare er interesserte og viser at det bryr seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med oktobermamma-77.

 

Tror ikke folk mener det vondt. Der er bare engang sånn at folk flest synes det med graviditet er morsomt og spennende, og vil gjerne både se, røre og snakke om mager, spesielt vi kvinner. De fleste av oss har jo etterhvert selv opplevd å gå gravid, og det å se gravide berørerer oss følelsesmessig. Vet at jeg selv blir helt syk når jeg får høre at folk jeg kjenner er gravid, det rasler langt oppi eggstokkene, og jeg gleder meg på deres vegne. Det er vanskelig å ikke kommentere svangerskapet, og uansett hva man sier eller gjør kan man selvsagt bli oppfattet feil. Men hadde alle bare ignorert oss som gravide, hadde vi aldri fått noen kommentarer om magen vår, hadde det også vært noe stusselig, da. Jeg har vært stolt av magen min i tidligere svangerskap, og akter å være det denne gangen også (bare den snart kommer, da).

 

Noe av det jeg har likt når jeg har vært gravid, er det å være i fokus på en positiv måte. Man får tett oppfølging av lege/jordmor - uten å være syk, man får snakke så mye man vil om hvordan man føler seg, og både lege og jordmor er faktisk interessert i å lytte til oss. I tillegg får man mye oppmerksomhet fra venner og kjente, også noen ukjente. Jeg er ikke den som liker å stikke meg fram, men jeg har faktisk nytt denne positive oppmerksomheten i begge tidligere svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...