Gå til innhold

Skal dere bruke voksipose til vinteren (til nyfødte)?


Moon and starlight

Anbefalte innlegg

Jeg har en voksipose som jeg har fått i gave. Er det lurt å bruke den til nyføte da? Vil ikke ungen "drukne" i en så stor pose?

Men det er kanskje allikevel bedre enn å kle på bebien i boble jakker o l?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke buke voksipose, da vi har kombivogn, og bagen er ikke stor nok til disse digre posene.

Kjøper heller en skinnpose - synes også de er lettere å ha med å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

jeg tenkte å kjøpe meg en voksipose til lille prinsessa vår som kommer i november. Jeg skal selv kjøpe kombivogn, og posen passer greit i vogna de første vintermnd:) Jeg vet det ser trangt ut, men det det skal gå bra:)

 

Lykke til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her blir det Simo kombivogn med voksipose.

Har termin i november og som Lille nøtta sier, det kan se trangt ut, men det går faktisk kjempebra:) Det er bare godtfor den lille å få ligge litt lunt, de liker jo det:)

 

Har kjøpt en voksi på salg til ca. 1000 lappen og skal kjøpe oss en til etter nurket er født når vi vet hvilken kjønn det blir. Da blir det enten lys rosa eller lys blå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer vel an på kombivogna og voksiposen hvor lenge de kan brukes. Ikke alle posene er så tykke heller.

 

Jeg tror jeg skal ha voksipose. Mener at det er helt greit å bruke fra begynnelsen av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Skal bruke skinnposen etter meg og min søster til den lille prinsen som kommer i november. Har emmajunga vogn og har god plass i baggen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jar en hjemmesydd voksipose som ei veninne av mamma sydde til meg da jeg skulle ha min første:) Den skal jeg bruke, syns den er kjempebra og bruke, åsså finns det bare en i hele værden som ser slik ut:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi brukte voksipose til førstemann helt fra han var nyfødt. Posen lå godt rundt han, uten at det ble "for mye". Poden storkoste seg i posen i alle fall.

Skal bruke den til lillesøster også.

 

Vi har en stor og god vogn, så kan jo være derfor at det ble akkurat passe med pose rundt lillegutt.

 

Er forresten en spesiell måte å brette posen til nyfødt, står i bruksanvisningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skinnpose til førstemann og det gikk fint. Fikk låne voksipose til nr 2 og ble veldig fornøyd med den også. (Ja, de er dyre å kjøpe, enig med det...) Og ikke noe problem med plassen, hun brukte den til hun var 2 1/2 år og sov ute heletiden. Har harr Emmaljunga vogn, og brukt bagdelen til 6-7 mnd før vi byttet over til sportsvogn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke så veldig begeistret for voksi-posene, så jeg skal kjøpe meg skinnpose. Tenkte på slik standardpose, men så kom jeg over en på Babyproffsen som har glidelås og kan åpnes opp til en "skinnfell" hvis man ønsker. Tenkte kanskje det var greit å kunne åpne opp inne på kjøpesentre - og feks bruke den som "fell" ved besøk den første tiden, så har ungen noe å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir nok voksipose ja!! Barna føler seg veldig trygge i de da det er trangt og lunt, nedt som i magen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte voksipose sist og skal også gjøre det denne gangen. Mange syns skinnpose er bedre, men jeg fikk også voksipose i gave, var veldig fornøyd med den;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, jeg skal bruke voksipose. synes de er suveren og brukte det til førstemann også. I tillegg er de mye lettere å "regulere" i forhold til varmen o.l enn skinnpose (pga knytingene). Ett annet pluss er at du kan bruke den MYE lenger- feks til sportsvogn om vinteren. Jeg brukte min i flere år. Man skal ha VELDIG liten vogn for at det ikke går bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk voksipose i gave til førstemann, men syntes som du sier, at hun druknet litt nedi der. Selv i minus ti (var ikke ofte ute da det var så kaldt men noen småturer måtte jeg ta....) ble det for varmt hvis hun hadde på mer enn stillongs, body og en liten jakke. Så når jeg skulle ha henne fra vogn til bilen (i bilen måtte hun jo ha full påpakning av klær) ble det et styr med påkledning før jeg satte henne i bil. Hvis jeg skulle velge selv ville jeg brukt et lammeskinn og ha dyne over og heller kle på babyen litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...