Gå til innhold

HJELP, hva gjør jeg?!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg er snart i uke 28 og da er det kun ca 12 uker igjen til lille gutten kommer. Jeg og barnefaren er ikke sammen og har en veldig frem og tilbake kontakt med hverandre, han bryr seg ikke så veldig men sier han gleder seg til ungen kommer.

 

Jeg vil ikke at barnet skal gå glipp av sine besteforeldre pga han og det anstrengte forholdet vi har. Så hva gjøre jeg? Har aldri møtt foreldrene hans, de bor ikke langt fra meg og de vet hvor jeg jobber osv, men som sagt, har aldri hilst på de etc. Så hva gjør jeg når det nærmer seg? Burde jeg ta kontakt med de selv eller rett og slett vente og se om de tar kontakt? De vet at jeg er gravid og venter barn med deres sønn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde jeg vært deg, hadde jeg tatt kontakt med de på egen hånd. Du venter som du sier barn med sønnen Deres, men det kan være de ikke vil være de masete foreldrene som kommer inn i bildet, uten å ha bli introdusert før. Så istedetfor å vente til siste liten, hvorfor ikke gjøre det nå. Er jo hyggelig å ha et forhold til besteforeldrene til barnet ditt, både for deg personlig og for den lille som melder sin ankomst snart...

 

Lykke til, og nyt den siste tiden av graviditeten

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan du ikke spørre barnefaren da? Si at du gjerne vil at sønnen din skal bli kjent med besteforeldrene sine. Spørr om det er greit for han at du tar kontakt med de. på den måten går du liksom ikke bak hans rygg.. Så kan du jo si til dem at de er hjertelig velkommen på barselvisitt om de måtte ønske det.

 

Må forøvrig si at det er voksent gjort av deg å tenke slik! Mange som tenker på seg selv og gir blaffen i hva barnet ville ønsket!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så vanskelig, hva skal jeg si, hvordan ta kontakt osv. Skal ikke være helt enkelt dette. Graviditeten var heller ikke planlagt, og jeg har heller ingen kontroll på hva eventuelt barnefaren sier til dem osv. Fælt av han dette her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med dem selv hvis du føler at han ikke vil videreformidle. Kan hende de tenker like mye på det, men vegrer seg for å ta kontakt også?:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for det, barnet kommer jo selvsagt i første rekke. Har nevnt til abrnefaren at jeg gjerne vil snakke med de og få kontakt med de før den store begivenheten, han har ikke sagt noe mot eller for til det. Det eneste han har sagt er at selvsagt skal de møte barnet når han er født, men ikke noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hva skal jeg si? Hvordan? SDet er i tillegg kanske stor aldersforskjell på meg og barnefaren, han er 10 å eldre enn meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta kontakt med de i forkant, da har du anledning til å finne ut hva de føler og ønsker. Blir sikkert litt rart, men kanskje du kan ta med deg din mor eller en god venninde som støtte?? Blir jo enda rarere om du treffer de første gang på sykehuset...

 

Voksent tenkt av deg dette! Har |selv en bekjent som var i din situasjon. Men der rømte barnefaren landet!!! Besteforeldrene er kjempeglad i barnet og har henne hver sommer pluss en helg annenhver mnd ++. Moren sa i dette tilfellet at de ikke trengte å like henne, få et forhold til henne utenom det som trengtes for at de skule få et positivt forhold til barnet. På den måten følte de ikke tvang og fikk lov å velge selv. Det gikk som nevnt veldig bra og moren ble venner med dem etterhvert!

 

Lykke til og husk at dette er en prosses som kan ta litt tid, men som er verdt det på sikt!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...