Gå til innhold

Dansk salami fy fy eller ja ja ??


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Ble litt lei av det en stund, men typisk nå etter jeg ble gravid så har jeg gått og tenkt på det leeeeenge....

Ser ut som dette har en anderledes tilberedning - eller tar jeg feil ??

Har så lyst på dansk salami og agurk på brødskiver.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

åååå d har eg og hatt lysst på i flere uker nå, fersk skive med salami og agurk...mmmmmm.....men tørr ikke spise d, d står jo på pakken at det er kaldrøkt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg spiser det jeg! det er jo spekemat det også vil jeg tro, men all spekemat er greit å spise om det er dypfryst i noen dager først. Da drepes denne toksoplasmose parasitten. Men event. bakterier dør ikke, men det skal jo ikke være bakterier i pålegget da.

 

Jeg velger å spise det jeg har lyst til jeg og leve som normalt. Orker ikke tenke på alt fyfy og neinei, blir bare surrete av det. Man spsite da alt dete før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal jo leve så og si normalt og det som er veeeldig farlig må vi holde oss unna som alkohol og rått kjøtt.

hmmm.....skal vurdere sterkt salamien....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo en type dansk salami som har vært i media i det siste, med salmonellasmitte. Husker ikke hvilket merke. Hold deg i hvert fall unna den da! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som du sier: frysing dreper toksoplasmose-parasitten, mens bakteriene kun går i dvale og friskner til igjen ved tining. Det SKAL ikke være bakterier i pålegg, men i rått kjøtt (som spekemat jo er) så er det omtrent umulig å unngå at det kan dukke opp.

 

ps: husk å holde dere til ferskt pålegg, jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jeg tror uansett det er mye værre å spise uvasket frukt og grønnsaker enn litt spekemat som er fryst.

 

Og det er større sjans for å bli drept i bilkrasj enn å få i seg noen bakterier. Så jeg tar sjansen. tror ikke jeg klarer å holde meg helt borte fra spekematen sååå lenge. Men jeg spiser kun norskt kjøtt, og det legges i frysen før jeg spier det.

 

En ting jeg synes er godt, det er å ha salami i eggomeletten, og da blir den jo stekt, så da er det ingen fare. Det kan jo kanskje gå ann om du har veldig lyst på salami, men ikke tør å spise den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det var vel first price salamien som hadde sånn skummelt greie i seg som folk var blitt syke av. har ikke hørt noe om andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!jeg var hos legen min på fred. og han er helsestasjonslege og har foredrag om svangerskap for andre leger og han hadde aldri hørrt om det at gravide ikke skal spise spekemat..han skulle sjkke det opp men synes det var blitt vel mye hysteri rundt omkring angående svangerskap spesielt etter at internett kom.Jeg venter mitt fjerde barn og eldste mann er 15 og det har bare blitt mer og mer ting og mat som er farlig osv så bruk sunn fornuft det er det viktigste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra at det fortsatt finnes mennesker som ikke er overhysteriske!

 

Alt med måte pleier jeg å si.

 

Ha en fortsatt fortreffelig dag i sola alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...