Gå til innhold

Bakteriell vaginose, hjelp!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk påvist bakteriell vaginose (BV) ved 1 legesjekk i uke 7. da fikk jeg beskjed om at jeg skulle få behandling, dvs antibiotika (Flagyl) i 2 trimester.

BV kan visstnok føre til for tidlig fødsel, men flagyl kan være skadelig for fosteret...nå skal jeg begynne på kuren, men er så i tvil om jeg burde gjøre det! på internett finner jeg så mye forskjellig info, noen steder står det at det ikke skal brukes ved graviditet, andre steder står det at det skal unngås i 1 trimester. er det noen andre her inne som har erfaring med dette??

er jo så redd for å gjøre noe galt, men det er jo legen min som har gitt meg dette. var på UL i forrige uke og alt er bra med babyen. er i 14 uke nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

har ikke erfaring, men hvis jeg var deg ville jeg sjekket med en annen lege om hva denne anbefaler - kanskje du kan få deg en time på et privat legesenter. Alltid greit med en "second opinion"! Evt. snakke med fastlegen din igjen om dette, og få vite litt mer om hvordan dette kan være skadelig for fosteret, og hvilke erfaringer han/hun har med dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sjekka felleskatalogen nå, og der står det om flagyl at det ikke skal brukes under graviditet. Jeg har gode erfaringer med Dalacin i forbindelse med BV, og der står det at det er bevist at det ikke er skadelig i 2. og 3. trimester. Kan du ikke si til legen at du er bekymra, og spørre om du heller kan få dalacin. Evt. spørre hvorfor han anbefaler flagyl. Legen sjekker jo med felleskatalogen, så rart at han har gitt deg flagyl da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ringte jordmoren min og spurte i dag, hun sa at så lenge jeg var over i 2 trimester er det greit å bruke Flagyl, men med en annen dosering enn den som står på pakken! så da stoler jeg på henne og tar kuren..huff, mye man skal bekymre seg for!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

merket du noen symtomer på at du hadde BV?hvilke? er redd for at jeg har det skal til legen i morgen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...