Gå til innhold

Voksipose vs lammeskinnspose?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Voksiposen har du til barnet ikke lenger sover i vogn, kjøper du deg skinnpose ender du nok uansett opp med en voksipose. Jeg jobber i barnehage og vi anbefaler det, barna ligger lunt og godt. Enkel og vaske, og holder lenge.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kremt... føler meg litt dum her.

Hva er forskjell på voksipose og lammeskinnspose? Er det bare stoffer som er anderledels?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ta og søk på nettet så finner du det. Lammeskinnspose er en helt vanlig ullpose barnet ligger i og voksipose er en pose som du knyter sammen rundt barnet, her kan du regulere etter størrelse på barnet. Her ligger barnet mere tett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

voksiposen vokser med barnet på en måte, og er veldig stor i begynnelsen, for meg virker den litt klønete å få sammen, og den tar stor plass i vogna. Jeg skal bruke skinnposen jeg hadde da jeg var liten, om den fortsatt er fin. Om ikke så vet jeg ikke, har jo ingen erfaring bare mamma som sier at voksipose må du ikke ha, de er så dumme. (hun jobber også i bvarnehage) Men jeg skal nok gå i butikken og gjøre op min egen mening om akkurat det da !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I voksipose kan ungene lett bli klamme,( ikke egen erfaring, bare hørt av veninder som har den) og i sauen ligger de i et produkt som regulerer varmen!

 

Jeg har sau til datteren min på litt over 2, (og hun er LANG!) Hun har INGEN problemer med å sove i den HELE perioden hun skal bruke vogn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har aldri opplevd at lillejenta ble klam i voksiposen. Brukte den svært aktivt hele den første vinteren (ca 6-12mnd) og det var rett og slett genialt! Hun lå med kun body og strømpebukse (og lue selvsagt, hehe) oppi posen, og var varm og god uansett utetemperatur. Først nå som 2-åring er hun så smått begynt å vokse ut av posen sin, men det er mest pga aktivitetsnivået hennes og måten hun foretrekker å sitte/ligge på. Neste knøtt kan godt tenkes å bruke posen lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har brukt en gammel skinnpose som min mor brukte da hun ble født i 1952! Både broren min og jeg har brukt den, og da jeg fikk sønnen min i 2003 fikk han den. Har ingen planer om noe annet til nestemann heller. Må få legge til at jeg har en laaang gutt(96 cm-2 år 3 mnd), som sov ute helt til i vinter i posen uten problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...