Gå til innhold

Får barna deres is hverdag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Har en gutt som er 3 1/2 og er kjempe glad i is som alle andre barn tenker jeg. Men nå som det er blitt så varmt, så ønsker han is hverdag han og det får han! Vet ikke om det er flere der ute som synes det er greit eller ikke? Og jeg tenker siden det smaker med noe kald og kjølig så smaker det med is i varmen. Men vet ikke om det jeg gjør er riktig eller ei? Hva med barna deres? Får de is litt oftere nå som det er blitt varmt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, jeg er stemor til en jente på snart 3 1/2 år. Hun bor hos oss annenhver uke. Hun får ikke is hver dag den uke hun er hos oss nei..Jeg og pappaen hennes synes det er litt ofte..

På søndag var vi til middag hos mine foreldre og da serverte de is. Da spiste hun is. Blir som regel i helgene hun får en is.

Skrevet

I sommervarmen får guttungen her is hver dag.

Skrevet

Her i huset lager vi is av fun light- saft, sånn at poden kan spise is hver dag i varmen uten at det blir enorme mengder sukker. Så får han annen is litt sjeldnere...

Skrevet

hmmm. Det var faktisk en god ide. Kommer til å prøve det. Har jo utstyret, så hvorfor ikke prøve det:O) Takk for tipset.

Skrevet

Når det er varmt får de ganske ofte, men prøver å variere med saftis. Synes det er litt bedre. kjøper også melon og annen god frukt i varmen. Frosne bananskiver i mikseren med melk og litt melon, synes de er veldig godt og ikke noe sukker. Men man er jo mye på tur i sommervarmen, og da blir det brott litt mye is på både mor og barn.

• 3 uker senere...
Skrevet

Namnam..is hverdag i varmen, det burde være en kampsak spør du meg....fy til onde stemødre som sier nei;)...

Skrevet

fellesbarnet er for liten til is, kun melk enda :-)

jeg spiser is hver dag det er varmt, gjerne flere ganger hver dag, stebarna de får sitte å se på, for det er jeg som handler, mine penger og derfor min IS, skal barna hans ha is får han sørge for is i hus selv. nam nam iskrem!

(føler jeg er nødt til å presisere at dette var en spøk, siden mange her tar alt i værste mening)

nei, vi er faktisk velig nøye på hva vi putter i oss, men is i varmen det er et must, kan heller være sunn resten av året, og det gjelder jo 99% desverre. men siden jeg aldri har hatt en 3 åring, aner jeg ikke hvor mye de kan få av slikt, litt en gang i blandt kanskje?

Skrevet

Is opptil flere ganger om dagen her i huset i varmen. Ungene er jo så aktive hele dagen, så jeg ser faktisk ikke problemet med en is i ny og ne i varmen. Hva gjør vel ikke vi voksne da?? Vin, desserter og det som er hver dag sommern i gjennom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...