Gå til innhold

Andre som tviler??? :)


vibs82

Anbefalte innlegg

Hei

 

Går rundt og redd for at jeg bare innbiller meg alt sammen.

 

Men jeg har ikke hatt mensen på to mnd, har hatt to positive tester, har ømme pupper oppblåst mage og vært kvalm.

 

Men allikevel går jeg rundt og redd det ikke er sant. Skal ha min første legetime om et par dager, så er veldig spent.

 

Andre som er litt redde? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei...

Jeg vet hvordan du føler det... Fant ut for kansje 10 dager siden at jeg var gravid. Har alle symptomene som jeg hadde under første svangerskap så for meg er all tvil nå nesten visket bort,men jeg gikk for en uke siden å følte på akkurat det samme. Det kommer vel av at jeg i det første svangerskapet mitt testet negativt men allikevel var jeg gravid. Legen min trodde så blindt på testen at han begynte å skremme meg med bukspyttkjertelkreft og det som verre er. Har mistet all tillit til disse testene etter det.

Har selv time ikke før den 27, men prøver å ta livet med ro. Jeg føler vell egentlig på kroppen min at jeg er gravid. Tror også at du kan ta det helt med ro. Høres sært mye ut som svangerskap hos deg å...

 

Men vit de at jeg skjønner hvordan du føler...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

ja, jeg tok en ny test i går kveld, og den har aldri vært så tydlig:)

 

Tar det nok litt mer med ro, er bare litt ekstra nervøs tror jeg siden dette er første gangen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte le da jeg leste innlegget - akkurat det samme jeg gjorde! Godt å få bekreftet at man ikke er den eneste som holder på å bli sprø;-) Jeg er 8+6, og måtte ta en test (den 4. forøvrig) forleden...Tenker at det liksom ikke kan være sant! Men heldigvis legetime imorgen:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner følelsen. har nesten ingen symptomer denne gangen bortsett fra noe voldsomt godtesug og null mens så føler meg litt usikker. var liksom mye greiere forrige gang da man var mer eller mindre kvalm hele svangerskapet.

 

i tillegg har jeg hatt mye tannpine og spist en del smertestillende + hatt en operasjon (men kun lokalbedøvelse) så føler meg veldig usikker. tror nok ikke det skal være noen fare, men føles ikke godt likevel.

 

blir koselig med en liten småtting til i huset da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får vel legge til at jeg ikke vet om jeg hører til her eller på februarklubben da. har termin den 2. februar, men skal ha planlagt ks så blir januarbarn mest sannsynlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har det akkurat sånn! ;o) Jeg har vært til første lege"kontroll", men følte at jeg gikk derfra med like mye/lite info som FØR jeg kom dit.

 

Her er min historie: Sluttet med pilla i mars for å se om sexlysten min kom tilbake, da den hadde vært temmelig laber lenge... Vi hadde uansett planer om å prøve å bli gravide i sommer/høst (dette er førstemann for oss begge). Vi kjøpte kondomer og brukte det i ny og ne, men var ikke så nøye på det, for vi trodde det skulle ta litt tid å få det til... Sluttet som sagt på pilla i mars, hadde en mens-periode, ventet mensen igjen rundt 2. mai, men stresset ikke så mye da den ikke kom (hadde jo nettopp sluttet på pilla, så justeringer må til, trodde vi!). Den 6. mai tok jeg test da jeg hadde så ømme pupper, og den var positiv. Dette var en lørdag, så jeg fikk jo ikke ringt legen. Ringte legen mandag 8. for å få time; første ledige var 2. juni!

 

Jeg som aldri har vært gjennom dette før og syntes at det kom litt vel brått på, syntes jo det var kjempeleeenge til 2. juni, men gledet meg til å få det "bekreftet" av legen... Leverte urinprøve, tok blodprøver, målte blodtrykk, hun lyttet på hjertet og lungene mine, snakket litt om kosthold, spurte meg om dato for siste mens, og regnet seg frem til det samme som jeg hadde gjort + satte opp ny time.

 

Noen dager senere var jeg i nabobygget til legekontoret, så jeg stakk innom for å høre ang. urinprøven min (regnet jo med at de hadde tatt graviditetstest av den, men bare "glemt" å gi meg resultatet...). Jeg spurte legesekretæren om hvordan urinprøven min hadde vært. Hun sa at "den så fin ut, den". Jeg spurte om de ikke hadde tatt noen test. "Nei, det gikk vi da ut ifra at du hadde gjort hjemme.", sa hun og lo før hun fortsatte: "Men hvis du ikke er sikker på om du er gravid, må du for all del bare komme og levere en ny urinprøve!"

 

Jeg vet forsåvidt at jeg er gravid; jeg har flere rimelig sikre tegn. Men, det hadde vært så fint å "få det bekreftet" fra legen!!

 

Sorry at dette ble så langt!! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ps... Jeg er nå 10+5 og har kun vært til denne ene legetimen. Skal tilbake i begynnelsen av juli, og til første time hos jordmor i midten av juli.

 

Jeg har sånn sett ikke fått noe mer ordentlig bekreftelse ennå, selv om jeg som sagt har mange rimelig sikre signaler! ;o)

 

Men, JA, det er en merkelig følelse når dette er noe som bare JEG har funnet ut, på en måte... Vet ikke om dere skjønner hva jeg mener...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner akkurat hva du mener jeg... Som jeg skrev i mitt tidligere innlegg så stolte legen min helt blindt på denne testen. Jeg synes det er litt merkelig siden jeg da er et bevis på at det ikke alltid trenger å være tilfelle at testen alltid tester korrekt. Litt slapt synes jeg...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Vibs82

 

Kjenner meg godt igjen ja! Vet jo at jeg er gravid, men er så redd fosteret ikke lever... (mistet en i høst i MA....). Har vært til en UL i uke 8 og da så vi hjertet slå... Men alikvell klarer jeg ikke tro det skal gå bra!!!

 

Krysser fingrene for oss! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var det samme for meg, bare "lille meg" som har bekreftet dette her...med endel tester, men allikevel vanskelig å tro. Legen min ville heller ikke ta test, mente at cb var mer enn nok...

Men da jeg tok celleprøven min sa hun at hun kunne kjenne på livmoren min at den var større, ergo var jeg gravid. Ingen av dere andre som gjorde det samme?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen i det dere skriver. Gleder meg til at magen syns litt bedre. Tar det ikke med ro før jeg har vært på ultralyden. vi har noen spennende uker foran oss.

Symptomene jeg har: ømme bryster, kvalm stort sett hele tiden og oppblåst mage.

 

Hvor mange av dere har sagt det til de på jobben?

 

Lykke til jenter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå 9 uker på veg, men synes det hele er ganske uvirkelig. Skal til legen i morgen. Da begynner det kanskje å gå litt opp for meg. Er veldig spent på legetimen, håper bare at alt er som det skal. Dette er mitt første svangerskap, så jeg vet ikke helt hvordan det skal føles.

 

Har stort sett de samme symptomen som Gliset: kvalm HELE dagen, ømme bryster, i tilleg til at jeg er veldig svimmel.

Er sykemeldt fra jobben foreløpig, får høre hva legen sier i morgen. Har vert borte fra jobben i snart 2 uker, så jeg regner med at mine kolleger skjønner at det er noe.. Jeg har sagt det til sjefen, men han har selvfølgelig taushetsplikt.

 

Noen som kjenner noen bevegelser eller noe i magen? Vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter..

 

Lykke til alle sammen!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 9 uker på vei, og har vært skikkelig kvalm til tider. Innimellom har jeg en dag der jeg er i bra form og faktisk klarer å gå på butikken uten å tro at jeg skal dø (det er såååå kjedelig å være kvalm hele dagen). På sånne dager er jeg jo veldig glad for at formen er fin, men blir også veldig nervørs for at noe har gått galt... Men så kommer kvalmen igjen og alt er greit (bortsett fra at jeg er kvalm selvfølgelig :)

Har vært sykmeldt på jobben i 14 dager nå. og fikk nettopp 14 nye dager fra legen, så de skjønner nok hva som skjer ja tenker jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Godt å høre at jeg ikke er den eneste:)

 

Var hos legen her om dagen, og da hun skulle kjenne på livmoren min synes hun ikke den virket så stor at den lå bakovervendt... Noen som vet hva hun mente?

 

Men hun sjekket urinprøven min, for på helsekortet står at hcg var positiv, så jeg får stole på det.

Enda litt uvirkelig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...