Gå til innhold

Hva synes dere om 'mageangrep'?


Ylva og Mathilde

Anbefalte innlegg

Jeg er snart 15 uker, og har lagt på meg 3 kilo, som konsentrerer seg om mage og 'omegn', men ikke fått noen gravidmage, kun generelt småfeit og slapp. Derfor er jeg ikke spesielt glad i at noen tar på magen min, men den er nå tydeligvis allemannseie?! Kjente og ikke såvel kjente som har fått vite at vi skal ha barn kommer bort og stryker meg på magen. Dette liker jeg rett og slett ikke! Er jeg usedvanlig prippen, eller er det andre her inne som også føler at dette blir for intimt?

Greit hvis jeg hadde hatt en stor mage som sto ut, men det er jo ikke noe mye mer enn vanlig der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Blir liksom sånn, husker jeg reagerte litt på det med 1.mann...syntes det var litt rart. Selv spør jeg folk, om jeg har lyst til å kjenne på gravid magen og da er det om den står ut.

 

Enkelte damer med silikon kan ha litt slik forhold til puppa som man kan ha til gravidmage. JEg har ved lefer anledninge blitt tilbud å "kjenne" på silikonpuppen. Til og med menn blir tilbydt, litt rart det der. Særlig når damene står der og, men det er også enkelte som får et lite bluferdig forhold til.....

 

Tafsing blir greit om man er gravid, eller har silikon...snodige saker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet!! De bare spretter frem helt uventet og tar på en..en ting når det er familie altså..men andre...hmmm..merkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel være lov å si fra om at man ikke liker det. Magen er jo ikke allemannseie heller! Jeg er generelt ikke glad i at "fremmede" tar på meg, det kan være nok at de holder meg på skulderen eller stryker meg på ryggen, og jeg kjenner jeg "stivner" helt. Er ikke vant til så mye nærkontakt tror jeg..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg var den eneste i hele verden som tenkte at det er utrolig ubehagelig når folk jeg ikke kjenner kommer bort og skal føle på magen - gjerne med et tilleggsspørsmål om de kan kjenne babyen sparke... Hmm... Veldig lettet over å høre at det er flere som er fortvilet over dette. Jeg vil jo ikke være sær, for det gjør meg ingenting når folk jeg kjenner koser med magen. Det er noe helt annet når folk eksempelvis stopper på gaten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åhh... jeg hater det.... magen min er ikke allemannseie selv om det er et litet barn inni der..... Synes i hvertfall folk kunne spurt først. Hadde aldri falt meg inn å ta på en gravidmage...... Det er rare greier det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg har endret litt holdning til dette med kropp og kroppskontakt gjennom flere svangerskap. Før jeg selv fikk barn, syntes jeg det var noe rart å skulle kjenne på venninners mager etter spark. Interessant, men uvant, litt ekkelt å begynne å ta på andres "personlige" kroppsdeler...

 

Etter 3 svangerskap (dette er det 3.), + en utdannelse og yrke (sykepleier) der "kroppskontakt" er en del av hverdagen, og der jeg har fått være så heldig å ha praksis på helsestasjon + fødeavdeling, er det å kjenne på andres mager etter spark og fosterets leie blitt helt naturlig. Jeg kan ikke huske jeg har følt ubehag ved at andre har kjent på min mage, men har ikke opplevd at "fremmede" har stoppet og tatt på meg.

 

Likevel må jeg innrømme at det føltes noe feil og ubehagelig da min mormor kom bort til meg blant fullt av folk utenfor stappfull kirke i forbindelse med konfirmasjon forrige helg og kjente etter om det var blitt noe mage. Jeg hadde nylig offentliggjort nyheten for den nærmeste familie, men folk flest vet ingenting ennå. Jeg syntes ikke noe særlig om det avslørende oppførselen hennes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj ja, det er skikkelig pyton!

 

Jeg er akkurat som deg Ylva - har lagt på meg tre kilo i mageomsådet, og ser feitere ut enn noen sinne. Føler meg ikke helt komfortabel nei, for jeg ser ikke typisk gravid ut synes jeg, og synes det er ekkelt når noen tafser på valkene mine :o(

 

Rekker jo ikke si fra heller da når folk bare legger håda på magen og sier "gratulerer" også er det hele over før en får sukk for seg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...