Gå til innhold

Pappaen nekter og kjøpe meg ut av huset vårt.


:::) Frøken Velferdsrett

Anbefalte innlegg

 

Jeg og Xen min kjøpte hus sammen 50-50. men nå har jeg flyttet ut og han har fått lån til og kjøpe meg ut.

men han nekter og kjøpe meg ut hvis ikke jeg skriver huset over på han først. men da kan jeg jo risikere og sitte igjen med lånet og ikke huset. Noe som pappen hans gjorde mot mammaen hans.

så jeg vil vi skal gå til en advokat og gjøre alt sammen riktig der men det nekter han.

Han sier jeg skal sende overtagelsen av huset i posten ellers så driter han i og kjøpe meg ut.

 

kan jeg tvinge han til og selg/flytte ut/kjøpe meg ut??

 

det kan jo ikke være sånn at man må sitte med et hus vis en ikke vil selge??

 

Pliz svar meg :D

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta kontakt selv med en eiendomsmegler eller advokat og si til mannen din at sånt blir det. Han er nødt til å kjøpe deg ut, hvis ikke kan du kreve at huset legges ut for salg (om jeg ikke husker helt feil). Skriv ihvertfall ikke huset over på han før du har fått pengene. Om han synes det er unødvendig med megler/advokat får være hans problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må gå til advokat, evt høre med jusshjelpa først - det er gratis!

Hvis han nekter å selge, blir det tvangstakst og tvangssalg. Ikke gi fra deg overdragelsespapirer før dere har en kjøps/salgskontrakt. Det er verdt advokatutgiftene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Hvis dette er en del av et skifteoppgjør, kan det også tenkes at du kan få dekket din advokatbistand over fri rettshjelpsordningen, slik at du kun betaler en mindre egenandel.

 

Du kan gjerne ta kontakt med meg, så kan vi ta en prat.

 

Mvh.

 

 

Thomas Myran

Advokat

[email protected]

Mobil: 419 29 900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...