Gå til innhold

Please hjelp meg!!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er fortvilt og vet ikke hva jeg skal gjøre nå. Jeg og sambo venter et barn sammen snart. Jeg har ei på 8 år fra før som jeg alltid har vært alene med. Faren hennes bor 100 mil fra oss men hun besøker han i ferier. jeg har bodd sammen med min sambo i snart tre år. Vi kjøpte hus sammen i januar og trives for såvidt her. Jeg har hatt et tøft svangerskap med lavt blodtrykk, bekkenløsning, oppkast, svimmelhet og betennelser som resulterte i to innleggelser på sykehus. Jeg har ikke vært i stand til å ta ting opp av gulvet, vaske gulv, lage middag. Tidligere klarte jeg heller ikke å stå opp for å sende min datter på skolen da jeg kastet ustoppelig opp og svimte av mange ganger på morgenen. Min sambo har sesongarbeid og var hjemme i vinter så han tok seg av alt dette da. Nå er han begynt på jobb igjen men jeg klarer så vidt å få henne på skolen hver dag selv om jeg kaster opp ennå. Nå er saken den at min sambo tåler mindre og mindre at jeg sier til han at han gjør noe galt. I dag sparket han vekk sekken til min datter og jeg spurte hvorfor han gjorde dette da min datter kom gråtende til meg og var redd for at sekken skulle bli ødelagt. Da eksploderte han og kastet en kjøkkenstol i gulvet. Jeg forklarte han at dette ikke var akseptabel oppførsel men han ble bare enda sintere. Han tok tak i armene mine hardt og skøv meg bortover gulvet. jeg ble redd og fikk panikk og slo han med flathanda i ansiktet hans. noe jeg angret veldig på i ettertid for jeg bruker ikke å slå.. Da resulterte det i at han spytta meg i ansiktet. jeg gikk så på badet og tok en dusj. Etterpå var han rolig men snakka ikke mye til meg. Nå sitter jeg her og forstår ikke hva som går av han og vurderer å gå fra han. Men det er rett og slett helt jævlig for vi skal jo ha barn sammen snart. Noen som har råd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære deg.

Det kan ikke fortsette slik.

Vet ikke om oppførselen hans er noe som ikke har skjedd før i de tre årene dere har vært sammen, eller om dere kranglet mye før dere ble gravide.

Håper at dere ikke bor så langt unna nærmeste familierådgivningskontor. De kan forhåpentlig ta dere inn raskt dersom du forteller det prekære i situasjonen deres. Du trenger ikke henvisning fra lege. Dere kan gå sammen eller du kan få time alene.

Dersom nærmeste slike instans er langt unna og egentlig uansett kan du snakke med helsesøster (jordmor) eller legen du følges av. De har taushetsplikt. I flere av de store byene finnes det fagfolk som kan hjelpe menn som ikke klarer å beherske sinnet sitt, såkalte sinnemestringsprogram.

Noen ganger kan menn sikkert freake på grunn av frykt og forventninger om kommende barn, men da vil han vel be grundig om unnskyldning og ikke ha gjort slike ting før.

Både jenta di på på 8 og det kommende barnet har krav på å vokse opp uten vold, selv om dere to er uenige om hvordan ting skal gjøres. Tenk om han kom til å skade en av dem uansett om det er nå mens du er gravid - eller etterpå.

Du trenger i alle fall å snakke med noen om dette. Ikke tenk at dette sikkert bare går over.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...