Gå til innhold

Vår sydenferie


d",)~^~^~

Anbefalte innlegg

Har nettopp kommet hjem etter 14 dager i Alanya (Tyrkia) Vi hadde det veldig fint, men dessverre fikk vi også med oss noen ubehagelige opplevelser.

 

Det startet med at de på Torp av en eller annen merkelig grunn ikke har klistret visum i passet til Snupp. Dette oppdages selvsagt ikke før passkontrollen i Tyrkia, og kontrolløren gjør seg helt dum og vil ikke eller kan ikke hjelpe. Guiden fortalte oss siden at han nok ville hatt penger under bordet....... Det endte med at jeg måtte kjøpe visum til henne der nede.

 

Mellomste barnet vårt fikk diare, og endte opp med sykehusinnleggelse der nede pga dehydrering. Var noe han hadde fått i seg via mat eller drikke. Umulig å finne ut av hva....

Har aldri vært så redd eller bekymret, men det gikk bra!

 

Guiden ba oss være obs på hva slags drosjer vi tok, de skulle være gule OG ha bilens registreringsnr. på dørene. En kveld passet jeg ikke godt nok på, så jeg endte opp med å bli snytt for penger. Ikke store summen, jeg gir han en 20-seddel og han forvirrer meg til å tro at jeg bare har gitt han en 1-seddel- Endte vel opp med å betale 100 kroner for en tur som bare skulle ha kosta 25 kroner.....

 

Og som en flott avslutning på ferien presterer bussen å kjøre oss til feil terminalbygg når vi skal hjem. Vi må da ta taxi 5 minutter til det riktige terminalbygget, noe som ikke er så lett når vi er 5 i familien med diger barnevogn og to digre kofferter!

 

 

Vi hadde også mange flotte opplevelser, god mat, hyggelige mennesker og alt det man forbinder med sydenliv. Jeg valgte bare å fokusere på det negative, delvis for å bearbeide det for meg selv og delvis for å dele erfaringer.

 

Vi reiser nok til syden igjen, men vi kommer nok til å passe bedre på når det gjelder visum og pirat-taxier hvertfall :-) Det andre var jo ikke helt innenfor vår kontroll.........

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er flott at du forteller dette. det er så mange innlegg her inne om hvor flott og bra det er å reise med barn, at det er bra at noen tør å fortelle om ngetaive sider også.

 

Vi har også akkurat kommet hjem etter en uke i hellas, ting gikk bra, men hun(10 mnd) sov dårlig på natten, var en liten tur hos legen pga allergi, ville ikke vøre på sanden, men bare klarte og krabbe.

 

En fin tur, tross alt:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Håper ikke du har lagt Tyrkia for hat:) Vi har bare positive opplevelser med ærlige tyrkere og vennlige folk. Ferie i varmen med små barn kan bli vanskelig. Ofte får de utslett eller andre ting kan oppstå, men det man skal huske er at man også kan pådra det seg her hjemme. Ta bare forhåndsregler mot sol, mat o.l.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,vi bodde der dere bodde.Tok ikke vi samme buss?Vi fikk ikke visum i passet til minsten på torp heller.Tollkontroløren ba oss kjøpe et(skulle ikke ha penger under bordet...de er strenge på det)Vi fikk igjen pengene fra saga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fikk pengene igjen for visumet vi også, men det var ganske pesete å oppleve å måtte stå i køen to ganger.

 

 

Har ikke lagt Tyrkia for hat, vi hadde en kjempefin tur selv om disse småtingene la en demper. Vil også presisere at sønnen min som havnet på sykehuset er 3,5 år, så jeg mener fremdeles det er helt uproblematisk å reise med babyer. Han fikk i seg denne bakterien via mat eller drikke, eller fra en kelner som ikke hadde vasket seg etter dobesøk. Det kunne like gjerne skjedd en av oss voksne.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...