Gå til innhold

Hva om jeg angrer om jeg får vite kjønnet?


Skrømti

Anbefalte innlegg

Tidligere har jeg tenkt at jeg ikke ville vite kjønnet på ordinær UL, men nå som dagen nærmer seg (det er på fredag), begynner jeg å bli så ufattelig nysgjerrig!

 

For sambo er det det samme, men han har sagt at det hadde jo vært koselig å vite kjønnet.

 

Jeg sitter her og lurer på om jeg kan komme til å angre meg om vi får vite kjønnet.. Ikke lett for dere å vite hvordan jeg kommer til å reagere, men kanskje dere har noen erfaringer?

 

På en måte føler jeg at vi gjør/får vite noe vi liksom ikke har rett til om vi får vite kjønnet, at det liksom må være en hemmelighet til fødselen. Nei huff det er ikke lett å forklare...

 

Luksusproblem egentlig da.. I dag var jeg hos jordmor og fikk høre hjertelyden, helt fantastisk at det i det hele tatt er liv!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

stol på magefølelsen. du kommer ikke til å angre.. du blir bare mer oppslukt av den lille.. det ble i allefall jeg! det er et privilegium å kunne få vite, så jeg valgte det=)

 

lykke til=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du kommer til å angre! Vi var usikre helt til dagen vi var på ul, men syns nå at det er helt fantastisk å vite det. Tror heller man kan angre hvis man ikke får vite det, men egentlig hadde litt lyst...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Skrømti!

 

Vi fikk vite kjønnet i dag og det var en spesiell opplevelse. Jeg så den vordende pappa ble blank i øya da han fikk vite at det var en liten frøken der inne. Vi hadde egentlig tenkt til å holde det hemmelig for alle andre, men samboeren klarte det ikke allikevel.

Jeg føler at babyen ble enda mer virkelig nå som vi kan kalle babyen HUN og ikke DEN lissom.

Mitt råd er at dere kan tenke litt mer på det til fredag også spør jo jm om dere er interessert i å vite det da. Kanskje den ikke vil vise seg frem heller.....!

Og hvis du ikke vil vite det nå så kan dere jo alltids ta en ny UL senere.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei,

Jeg fikk også høre hjertelyden i dag - for første gang. Fiiine lyden!

I morgen skal jeg på ordinær ul, og vi vil gjerne vite kjønnet begge to.

Jeg kan ikke skjønne at du skal komme til å angre på at du har fått vite det. Men hvis du er usikker kan du jo vente med det, og heller ta en privat ul dersom du har lyst likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok ikke du kommer til å angre på det.... tenk så morro å kunne kjøpe inn litt rosa eller blått tøy.... Jeg håper vi får vite det... skal på ul på onsdag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan forstå tvilen du går med. Det er liksom foreldregenerasjonen vår som har prentet det i oss at det skal være noe galt eller unaturlig med å vite kjønnet... Da er det jo like unaturlig å gå på ultralyd da, og få vite at alt er bra med babyen... Da broren min fikk baby i fjor og fikk vite kjønnet, syntes jeg først at det var helt feil. Men nå når jeg skal ha selv, så kom vi frem til at vi hadde lyst til å vite det. Vi var på ultralyd på fredag og fikk vite at det er en liten gutt. Har ikke angret et sekund!!! Har fått et helt annet forhold til barnet i ettertid når vi nå kan si "han" i stedet for "det", og kan begynne å tenke på klær/barnerommet etc. Vi gleder oss veldig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...