Gå til innhold

Kan jeg nekte?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På hvilket grunnlag kan man nekte barnefar å ha barnet sitt?

(ser ikke annet enn at han skaper en ustabil og vanskelig oppvekst for henne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg vet ikke hvilke grunner man må ha for å nekte far samvær, men jeg vil bare råde deg til å være forsiktig. 50/50 omsorg er veldig "populært" nå, så er du "uheldig" så kan du risikere å ende opp i en situasjon du gjerne ville vært foruten. Hør med familiekontoret, en advokat eller andre som har peiling på saken før du gjør noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer det til rettssak,bør man vise at man evner å sette barnets beste foran alt annet. Men jeg tror ikke noen dommere kan dømme delt omsorg,for hvis det ender med en dom i en rettssak,betyr det at foreldrene ikke klarer å bli enige,og for å ha delt omsorg er det et kriterie at man må kunne samarbeide veldig bra. Ellers har jeg vært gjennom mye selv,bla to rettssaker,og angrer i ettertid på at jeg ikke var mer bestemt på MITT syn på saken,og at jeg ikke stolte mer på nettopp magefølelsen min. Jeg fikk stadig følelsen av at jeg burde samarbeide og få til et forlik for enhver pris,men jeg hadde jo rett hele tiden har fått det bekreftet i ettertid. Du bør dokumentere alt som blir sagt og gjort,alt du kan huske frem til nå,og helst med datoer og klokkeslett,så langt det går.Det blir vektlagt i en evt. rettssak,og det er utrolig hvor mye man glemmer,som kan være avgjørende i en sak. Du er mor,og det er din omsorgsplikt til å sørge for at din datter blir tatt godt vare på,og gripe inn når hun ikke har det. Du vil sikkert behøve en advokat hvis du skal gjøre noe med dette,og familievernkontor/helsesøster/barnevernet har masse erfaring og kan sikkert gi deg gode råd. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er periodedranker... føler meg ikke trygg når hun er der.

Har hørt at han bruker stoff. Ja, vet at man ikke skal tro alt man hører, men slike ting tar man seriøst. Spes siden han har forandret personlighet totalt i det siste... Syyyke humørsvingninger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville sluttet å sende barnet mitt dit TVERT!!!! Det kan være potensielt livsfarlig,jeg kjenner til problematikken,for å si det sånn. Jeg ville kontaktet barnevernet og sendt inn en bekymringsmelding,og bedt dem om råd. Her har du en sterk sak,slike ting som dette regnes som svært alvorlige.Du skal stole på magefølelsen din!!!!!! Den er nok helt riktig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TAKK! Godt å høre at noen er enig med meg... Føler at alle synes jeg er vanskelig og jævlig når jeg vil ta henne helt fra han! (eller, planen er ikke å ta han helt bort fra livet hennes da, kan godt komme å besøke henne... men det blir jo ikke det samme)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men du bør begynne å skrive ned en masse,alt du husker,og bygge opp en sak mot han. Jeg står oppe i noe av det samme selv:( Men jeg har vært gjennom to runder før. Hvis du har msn kan vi prates der,jeg legger ikke ut min pga at navnet mitt er i den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har navnet mitt i min jeg også, men kan vi ikke gå til din baby -chatten og utveksle msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har tenkt på det med å skrive opp ting før... bare fordi han mener han ikke husker den gangen da han var full da vi kom, eller da han hadde 6 tomme ølflasker på kjøkkenbenken da jeg kom for å hente henne osv... men jeg tenkte at jeg er blitt for paranoid... Men det er nok nyttig i en rettssak ja!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,jeg har vært litt opptatt en stund. Jeg bor i Kongsvinger,10mil fra Oslo. Prøvde å gå inn på chatten,men kom ikke inn nå. Prøver igjen senere i kveld. Hvor bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en venninne som er i prosessen med å skille seg fra mannen sin. Hun kontaktet barnevernet fordi han holdt på med mye narkotika og hun var redd for hva som kom til å skje. Hun ville ikke hindre barna i å være sammen med han så i avtale med barnevernet ble det da laget en standard samværsavtale MED tilsyn. Dvs at barnevernet kan stille opp med en person (da koster det penger for deg) eller at dere finner en person som begge stoler på som skriver under på et papir om at han/hun må være tilstede under hele samværet (hvis noe skjer kan både barnefar og tilsynspersonen anmeldes). Vet ikke om det er mulig å få urintestet barnefar før et samvær. Hør med barnevernet uansett når det gjelder samvær og du mistenker narkotika og mye alkohol inne i bildet.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...