Gå til innhold

Må jeg si opp jobben???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jobber som dagmamma hvor det blir tunge løpt og bøying av ryggen hver dag...

Har nå fått denne berømte bekkenløsningen da og er så usikker på om jeg klarer jobbem videre...

 

Jeg merker at når dagen er over er jeg helt ødelagt og verker som bare F***N i ryggen og foten/ hofta!!!!

 

Tror dere at å si opp hadde vært det beste alternativet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke "registrert" kontrakt enda . Dvs at jeg nettopp er begynt og at kontakten er enda ikke underskrevet- hvorfor vet jeg ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be om å få enderskrevet kontrakten snarest! Tror egentlig det er arbeidsgivers ansvar, og at du har fulle rettigheter selv om han ikke har ordnet med kontrakten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trives du i jobben og for pengenes skyld, er jo dette en god grunn for at legen sykmelder deg. Så lenge jobben går utover din helse,kropp el babyen, er det grunnlag for sykemelding. Bestill en legetime og fortell han situasjonen din, så avgjør han det...men du må være ærlig og si hvor plaget du er. Sier du opp, vil du gå 3 el 6mnd uten penger (husker ikke helt hvor lenge), før du får arbeidsledighetstrygd.

 

Lykke til og god bedring;oD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette er jo svart arbeid... Gikk no ikke utifra at jeg hadde rett på ditt og datt fra de og de viss om og men...????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk med noen hvordan det er... for uansett tror jeg ikke de har lov å sparke deg, så lenge du er sykmeldt selv om du ikke har skrevet kontrakt. Men det må du selvsagt undersøke først, eller sørge for å skrive under kontrakten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du driver for deg selv og ikke registrert deg som selvstendig næringsdrivende?

Har uansett hørt at de som driver selvstendig ikke får sykepenger som andre sykmeldte som jobber for et annet firma. Hm.... Da kan jeg dessverre ikke hjelpe deg. Hør med trygdekontoret etc hvordan det er. Men er du ikke registrert (jobber svart), så tror jeg nok du må si opp avtalen med barna og registrere deg som arbeidsledig... Pass på kroppen din iallefall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...