Gå til innhold

Kjenne liv i uke 11??


Caramell, 3-barns mamma!

Anbefalte innlegg

Etter egne bereginger har jeg termin 30.sept. På ultralyden fikk jeg den forskjøvet frem til 7.okt. I ettertid ser jeg at det står mye rot på kortet fra ul.. Bl.a. at jeg hadde siste mens i mars, og at det ut fra dette er termin 28.okt... Min siste mens husker jeg veldig godt! Den kom like før julaften.. 21.des.. Testet posetivt på gravi test i januar.. var derfor godt gravid alt da.. Etter min egen beregning kjente jeg liv i uke 12, men følger jeg ul termin 7.okt blir det altså i uke 11. Synes det høres skrekkelig tidlig ut?!

Hva mener dere andre? Jeg vurderer sterkt å stole på megselv, og følge min egen termin. Det skal også sies at jeg var på ul i uke21, noe som er litt sent ift beregning av termin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det der stemmer jo ikke i det hele tatt.. med siste mens i mars, blir ikke termin i oktonber- men i desember!

Jeg hadde siste mens i midten av januar, og termin 23. oktober.

 

Liv i uke 11 er vel tidlig?? Selv merket jeg ingenting før i uke 17 el 18 tror jeg...

 

Lykke til med graviditeten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk termin 30/9 etter å ha vært på ul. Min egen var 16/9. Etter det jeg kjente tidlig i svangerskapet, var det liv eller små bobler allerede v/ uke 11. Så d er faktisk mulig å kjenne d så tidlig. Jm mente d ikke var umulig for en andre gangs og at jeg skulle stole på meg selv, og d jeg kjente. Er nå 24+4, og barnet i magen er nesten skrekkelig aktivt. Især om jeg har spist noe som er søtt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente det i uke 14 med 1.mann.. hun sa jeg var så tynn at det gikk an, men ærlig talt! Jeg er faktisk ikke tynn engang, bare ganske normal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uke 10?! Da må du vel være lenger på vei enn du tror.. jordmora jeg hadde med nr 1 mente det var umulig å kjenne liv i uke 14.. d vet jeg er feil, men uke 10?! da fyller de jo ikke ut livmora engang.men men.. skal ikke påstå at det er umulig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har også kjent liv gaaaanske tidlig.

rundt ca 10-11 uke.

å jordmødre og leger kan riste på hode å si at jeg innbiller meg det,men jeg vet godt hva jeg kjente.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sa det til jm nå,og hun sa at man kunne det. Og det er bare et år siden jeg gikk gravid sist så husker godt åssen det kjennes.

Jeg er veldig tynn også da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skjønner ikke at det å kjenne liv skal ha noe med om du er tynn eller ikke...det er jo fra innsiden du kjenner bobler og slikt, det er jo ikke snakk om å kjenne noe utenpå når du er i uke 10, 11, 12, 13???

Nei store jenter kan kjenne liv inni magen like tydelig og tidlig som små jenter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forteller bare det jeg har fått vite av lege og jm jeg. Også derfor dem har hørt tidlig hjertelyd på meg begge gangene.

:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første barn fikk jeg dagen etter min utregning. Regnet ut etter når jeg sist hadde mens. Ultralyden stemte ikke.

Jeg har snakket med flere som har kjent liv rundt uke 12-13.. Stol på deg selv.. det er bare du som kjenner kroppen din.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...