Gå til innhold

Dere som har en som blir storebror/søster..


Phobia

Anbefalte innlegg

Hva har dere gjort i forhold til å fortelle nyheten om babyen ?

Hadde tenkt å fortelle de nærmeste i familien bare i uke 10 ca, men min skravlende 2 åring kommer vel tl å si det til ALLE han møter når han får vite det...he.he.

 

Hvordan har dette gått med dere ???

 

Synes liksom dre er for tidlig at "mannen i gata" får vite det i uke 9-10

 

Noen synspunkter ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke erfaring med dette selv, men en slektning av meg sa det til familien før hun sa det til fireåringen sin. Hun ville nemlig vente litt pga hun regnet med at fireåringen kom til å si det til ”alle”.

 

Resultatet for henne var at noen i slekta kom på besøk og presterte å si til fireåringen ”Jeg har hørt at du skal bli storesøster, blir ikke det artig??”. Fireåringen skjønte jo ingenting og mammaen hennes ble rimelig oppgitt.

 

Så hvis du skal vente med å fortelle det til toåringen din (det er jo kanskje litt lurt), så vil jeg råde deg til å presisere overfor hele familien og andre som får vite det, at h*n ikke vet om det ennå.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har en som fyller to i august, og hun blir storesøster i desember.

Vi har sagt det er baby i magen, men hun skjønner ikke hva vi mener, og er ikek interressert - så hun har iallefall ikke sagt det til noen - det har vi pent måttet gjøre selv.

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil selvfølgelig for alt i verden unngå at storebror får vite det av andre slik du beskriver her....så det er et must at han skal vite det alle først..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til vår 4 åring igår, er nå 14 uker på vei. Hadda da kun fortalt det til nærmeste familie og et par venner. Nå hadde vi imidlertid sagt det til et par venner til, pluss flere i familien. Så da var det best å fortelle henne det nå, før noen andre plumper ut med det. Ville jo være den som fortalte henne det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det ganske tidlig (rundt 8 uker) til nærmeste familie, dvs foreldre og søsken. Vi presiserte at de skulle holde det hemmelig, også overfor 2-åringen vår. Rett før helga var jeg nesten i uke 12 og på legekontroll, og vi bestemte oss for å lette litt på sløret. Ikke minst fordi jeg har begynt å få synlig mage, hehe... lillejenta fikk vite at mamma har bebis i magen, og hun gleder seg veldig til å hjelpe til med å finne bleier, og ikke minst vaske lillebebien i fjeset med klut - det er visst veldig stas. Nå er det ingen krise om hun forteller det til gud og hvermann - noe hun tydeligvis gjør, hehe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi fortalte det ikke til vår datter (3 år) før jeg var over 13-14 uker og mer sikker på at dette gikk bra. Familien vår fikk vite det før henne... og "mannen i gaten" er det jo ikke så nøye med når man er over 12 uker. Vi har mistet før, så vi fant det ikke naturlig å si det til datteren vår før litt senere. Det er så uhorvelig lenge for en så liten en å vente likevel, så det haster jo ikke med å fortelle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...