Gå til innhold

Bekymret...


Juliemamman

Anbefalte innlegg

Skulle hadd mensen for 6 dager siden, men har ikke fått den ennå. Har tatt to tester, som begge var svakt positive, men det kan vel kanskje komme av at jeg testet litt tidlig...? Har SÅ lyst til å glede meg over dette, men istedet blir jeg overlesset med bekymringer. (Har en frisk gutt på 6 år fra før, så har egentlig ingen grunn til å være bekymret heller). Er flere årsaker til at jeg bekymrer meg:

-ER jeg gravid når testene er bare svakt positive, eller er det andre årsaker til at jeg produserer HCG?

-Jeg har INGEN andre symptomer på at jeg er gravid, men det hadde jeg med den forrige.

-Jeg er deprimert til tider (går til psykolog). Klarer jeg å ta meg av en til? (Må legge til at dette svangerskapet er planlagt).

-Er redd det skal være noe galt med barnet.

 

Har som sagt lyst til å glede meg over dette, men istedet gråter jeg flere ganger om dagen. Jeg tror egentlig at dette blir bedre når jeg har vært på ultralyd og fått bekreftet at alt er bra, men det er jo så lenge til. Det er jo ikke bra for barnet heller at jeg går rundt og stresser på denne måten, så tror dere jeg kan be om en tidlig ultralyd for å få roet meg ned litt?

Tror også det hadde blitt litt bedre om jeg kunne ha snakket med noen om dette, men samboeren min mener vi skal vente til i uke 12 med å si det til noen i tilfelle noe går galt. Jeg mener derimot at om det skulle gå galt, så kan vel de nærmeste få vite det også.

Håper noen her inne har noen fornuftige svar å komme med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Svak positiv strek er det samme som positiv så du er 99% sikkert gravid.

Ville gått til legen hvis jeg var deg og tatt graviditets test der også så er du 100 % sikker.

Bestill en privat tidlig UL i uke ca . Da kan du se hjertet slå og at alt er bra : )

HVis graviditeten er planlagt så tror jeg det skal gå fint selvom du er deprimert. Dere er sammen om dette og det er noe der vil begge to. Nå vet jeg jo ikke hvor alvorlig din depresjon er da , men dette barnet blir jo noe positivt som skjer i livet deres og det skaljo være bra . )

HVis det er 6 dager sien du skulle hatt mensen er du i uke 5 nå. Da er det helt normalt å ikke ha noen symptomer. det hadde ikke jeg heller . Hverken forrige svangerskap ( ar en gutt på 16 mnd) Eller i dette. Jeg er nå i uke 6 og merker litt større pupper. trøtt og små kvalm innimellom. Men mange merker ingenting!!

 

Jeg tenker også på at det kan være noe galt med barnet. Men en kan ikke bekymre seg over det hel tiden for en kan ikke gjøre så mye med det. Lev sunt, ta folat, hold deg unna røyk og alkohol og andre ting gravide ikke skal spise. Da har du gjort ditt og da skal du se det går bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle skrive at du burde bestille tidlig UL i uke 7 hehe glemte å skrive hvilken uke jeg mente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for beroligende svar :). Tok ny test i går, og den var ordentlig positiv. Den viste positiv før kontrollstreken kom frem, så da er jeg iallefall ikke SÅ bekymret lenger :).

Depresjonen har vært ganske alvorlig for noen år tilbake (da ble jeg innlagt pga det), men det går litt bedre nå. Hadde en ny knekk i fjor, da uheldige omstendighetr gjorde at jeg følte jeg var nødt til å ta abort. Etter det har jeg følt at jeg har hadd et barn for lite. Detv er vel kanskje litt derfor at jeg er så bekymret nå også...?

Skal til legen neste uke, så da skal jeg be om tidlig ultralyd...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...