Gå til innhold

Hovne føtter...HJELP


lullis

Anbefalte innlegg

har vært til jordmor og lege,pga hovne føtter.fikk beskjed om å ligge høyt m føttene,å ta livet m ro,ikke enkelt når man har 2 barn fra før...har prøvd støttestrømper,men hjelpes min,det var ikke godt å gå med...får ikke på meg sko en gang.noen som har gode råd til meg,utenom å ligge høyt med føttene..er i uke 27.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er det jeg har hørt av råd, uten at jeg kan si om de virker eller ikke..:

 

-unngå salt/begrense saltinntaket (binder vann i kroppen)

-drikke mye mye vann

-være litt i aktivitet

-grapfruktjuice (har hørt at dette kan være vanndrivende)

-ligge med beina høyt

-støttestrømper

 

Håper du snart får mindre hevelser.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan høres ut som ei dårlig unnskyldning for å bli bortskjemt, men... i mitt forrige svangerskap sleit jeg veldig med vann i kroppen og hovne føtter. Mannen min masserte føttene mine hver kveld, og hadde han ikke gjort det tror jeg ikke jeg hadde fått på meg sko i det hele tatt... jeg lå også med ei pute under anklene om natta for å få hevet føttene litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg og hadde GANSKE mye vann i føttene med min første. La på meg faktisk 30 kg pga alt vannet og fikk svangerskapsforgiftning.

(det var andre ting og som gjorde at eg fikk svangerskapsforgitning)

 

Eg husker eg hadde så vondt at mannen min ikke fikk lov til å masere de. Når en tok på beina mine forsvanlit liksom fingen inn i huden, veldig ækkelt. Fikk beskjed om å holde beina høyt og ikke spise salt mat, hvertfall ikke chips. Men hjalp ikke særlig på meg.

 

Håper du finner noe som hjelper på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har akkurat samme løsning som deg, ka-ping... Er selv i uke 27 og har elefantføtter,de er så full av vann!

Ligger med to puter under beina om natten, drikker vann så ofte som jeg kommer på det,- og typen min masserer beina hver kveld. Det hjelper ihvertfall en del. Men gruer meg til dagen i dag og i morgen,med denne varmen og jeg i en stillesittende jobb. sukk.

 

Sko gidder jeg ikke tenke på for tiden,- sverger til sandaler. Deilig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...