Gå til innhold

Hyperemesis......


Gjest

Anbefalte innlegg

...er det ingen andre som plages med det??? Nå synes jeg jo enda mer synd på meg selv...hadde jo håpet at det var noen som kunne komme med noen gode råd.

 

Dette er mitt 2.svangerskap og det er like ille denne gangen som forje. Er fortvilet, for finner ingenting som hjelper :(

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ekstrem svangerskapskvalme...

 

Jeg har det....ikke særlig ålreit....men mitt lyspunkt er at nå i 20. uke er jeg ikke spyr så mye lenger. Nå kan jeg ha en spyfri dag innimellom. Og hver dag er ikke en tilbedelse av porselensguden, jeg "ber" kun 1-2 ganger om dagen :-)

Jeg har vært sykemeldt siden 6. uke, regner med at jeg ikke kommer meg tilbake på jobb (har en jobb som ikke er forenlig med kvalme).

 

Har du prøvd forskjellige ting? Jeg har veldig god effekt av akupunktur, da kan jeg ha noen timer kvalmefri...og så går jeg med seabands på håndleddene hele tiden.

Prøvde homeopati, pleier å være supert for meg, men ikke denne gangen.

Ingefærte er ok, kamille ikke så værst. Og eplejuice med farris, det er en vinner.

Klarer du å få i deg mat overhodet? Jeg får endelig spist litt, det er godt....men det er ikke mye som går ned her i gården altså....

 

dette er mitt første svangerskap, jeg hadde ikke regna med å være så innmari kvalm så innmari lenge...

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var veldig kvalm og kastet opp frem til for ca to uker siden (er nå i uke 21). Det var etter noen behandlinger med akupunktur. Den første gangen jeg var der ble jeg bare verre og spydde mens jeg lå på benken (huff), men etter noen få ganger ble jeg nesten helt fin. Nå er jeg bare kvalm innimellom hvis jeg stresser eller får for lite søvn, og kaster ikke opp lengre. Anbefaler akupunktur på det sterkeste!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff- så kjedelig for deg! Jeg har hatt hyperemesis i mitt svangerskap- det ble bedre rundt uke 18 og rundt uke 22 var jeg nesten frisk. Jeg var innlagt i jula, og fikk det mye bedre etter litt væske- og næringsbehandling! Fikk largactil intravenøst, og i tabletter etterpå. De gjorde at kvalmen var mye bedre, men jeg ble veldig sløv- uansett mye bedre enn ingenting! Ellers så opplevde ikke jeg at noen ting annet hjalp... Når jeg en sjelden gang fikk lyst til å prøve å spise, så brydde jeg meg ikke om hva det var. Synes det viktigste var å få noe ned. Jeg syns du skal få skrevet ut noe mot kvalmen- enten largactil eller noe antihistaminer. De er trygge å bruke, og absolutt verdt forsøket! Lykke til og god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for svar alle sammen!!!

Selv om det er liten trøst til alle som plages, det er godt å høre at det er flere som er i samme båt!! God bedring og lykke til til dere alle!!!!

 

Jeg har prøvd det meste, alt fra akkupunktur,som hjalp sist gang men ikke denne:( , tørr kjeks, friske grønnsaker, ingefær, div medikamenter og fått intravenøst på legekontoret. Noe som hjalp litt. Gikk fra å spy 6-12 ganger om dagen, til bare 5-6 ganger. Nå er jeg heldig om jeg får tilsammen 1 måltid i meg iløpet av en dag.Så mage smerter en en del av hverdagen. Har jobbet til i går faktisk, men nå er det slutt med det. Kroppen ville rett og slett ikke mer. Vurderer å få meg innlagt på sykehuset i håp om at litt væske og næring vil få meg tilbake i aktivitet.Det hjalp litt forje gang. Liker ikke å samenlikne denne gangen med forje......fordi da gikk jeg slik som dette til ut i 7.mnd......det er lenge til det!!

Så nå håper jeg at alt er bedre om 3-4 uker:) ...evig optimist!!

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...