Gå til innhold

Snufs!!! Er så lei!!!


Gjest

Anbefalte innlegg

Ryggen min klarer ikke mer!!! Kan ikke huske sist gang jeg kunne GÅ normalt :-(

 

Nå går jeg nærmest å tripper på tå for d gjør så vondt nedover rompen/ hoften og låret!!!

 

Har prøvd forskjellige øvelser, men det virker som om uansett hva jeg gjør eller ikke gjør så er det like gale!!!

 

 

Snufs- snufs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går du til behandling hos fysioterapeut? Hvis ikke er det bare å komme seg dit så fort som mulig, for dette kan bli bare verre og verre hvis du ikke gjør noe med det. Høres ut som du har bekkenløsning og bør ta det med ro, synes jeg. Uansett så må du ikke ignorere så sterke tegn fra kroppen din. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff ja... jeg tror du har rett! Men er en ganske aktiv person også- klarer ikke helt sitte stille :-) Så det blir til at jeg fyker rundtom, vasker, rydder, lager mat... diverse... men nå tror jeg at jeg bare må legge meg ned å ligge der...

 

Men fysioterapaut? er dette noe som er gratis for gravide? *blakk* ;-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vi to!!!!!!!! Jeg er deppa i dag, for bekkenet har slått seg helt vrangt. Er bare i uke 20, men har problemer med å gå, kle på meg, komme inn og ut av bil, sove m.m. Ikke minst det å ta meg av datteren min på 22 mnd er et stort problem :-(

 

Det eneste som hjelper meg er hvile, avlastning og små spaserturer for å ikke stivne helt. Må snart ty til krykker, og det hjelper nok litt på...

 

Men men: Om 20 uker er det forhåpentligvis over :-) Det er uansett verdt smertene og ubehaget!!!

 

Lykke til videre, om du finner noe som hjelper - GI LYD!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du må gå til legen din å få rekvisisjon fra legen til fysio der må det stå bekkenløsning med gangvansker. koster 50,- pr.gang

jeg begynte for to uker siden skal ha baby i nov... lønner seg å begynne føre det blir for ille for ellers vil det bli mye verre... jeg er blitt bedre etter noen timer....

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, knakk ikke noe på meg i hvert fall, tror ikke de pleier det. Men er det som trengs hos deg er vel det bedre enn å gå sånn som du gjør nå...??

 

Uansett, lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg kjenner meg godt igjen..

jeg har fått instrukser fra fysio om å sykle .. og ikke gå ( sikkert individuelt) fro hvis jeg går blir jeg mye verre.. sykle på ergometersykkel..

er veldig aktiv og godt trenet så jeg trodde ikke dtte skulle skje meg, men det gjorde visst det ;( æsj..

Fysio moser musklene i skinka rett og slett.. også fpr man øvelser.. det fjerene ikke bekkenløsningen , men det kan gjøre ubhaget mindre..

 

Lykke til;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra 1. juli tror jeg det blir gratis igjen - det var den nye regjeringa som innførte den 50 lappen for slik fysikalsk behandling...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmmm jeg har termin i november selv.har vondt midt på rompebolla og det strømmer ned mot låret innimellom.kan det være bekkenløsning ja.det jeg har vært redd for.men er ikke smerter heletiden.huff føler meg som en hyppokonder:)har vært sykemeldt fra jobben siden uke 6:)har slitt mye med kvalme da.har mye stående arbeid på jobben.så fikk veldig vondt i beina og leggene de tre dagene jeg prøvde meg rundt 17 mai.

huff får krysse fingerene for at det ikke er bekkenløsning.orker ikke mer dritt nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia du!

 

Velkommen i klubben!! Jeg går verre enn farmoren min på 80 år! Vagger så ei gås!!!

Mitt har blitt verre pga at jeg ikke tok det seriøst nok!! Så ta det med ro. Det er det eneste som hjelper, hvertfall hvis du springer rundt å vasker o.l. Det kan du nesten bare glemme!! Har flyttet nettopp vet du cathrine og du skulle sett meg!! Samboaren min måtte senke meg ned i sengen om kvelden og kle av meg!! Tok 10 min i trappene!! Har nå slappet av i 2 dager uten å gjøre noe særlig, åh guuuud så herlig det har blitt!!! Så ta det seriøst, det verste må vel være å ha bekkenløsning etter barnet er født og!! Vil ikke det!!! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig viktig å ta det med ro når man har bl, men tror ikke vi kvinnfolk klarer å ta det nok med ro før vi må. Problemet med bl er bare at når vi må, kan det være litt for sent. Da kan man ha blitt så dårlig at det kan påvirke resten av ens liv. Ble så dårlig at jeg var så og si sengeliggende i en uke før jeg tok dette alvorlig. Ble livredd og trodde ikke jeg skulle komme meg ut av senga resten av svangerskapet. Nå er jeg bedre, men skal ingenting til før jeg får vondt og da stopper jeg med en gang, for problemet ble jo så alvorlig fordi jeg ikke hørte på kroppen min i lang tid.

Det holder ikke med en liten pust i bakken mellom slagene, du må la rotet og skittet være (det er tortur å ligge på sofaen og se på det, men man venner seg til det...). Hvis mannen din ikke skjønner hvor alvorlig det er og at han må gjøre det meste av husarbeidet, er det bare å si at jo mindre du gjør nå, jo mer vil du orke etter fødsel. Hvis du sliter deg ut nå kan det hende han må være hjemme med babyen etter fødsel fordi du ikke klarer det alene.

 

Men det viktigste er å få behandling så fort som mulig for alle tilfeller er forskjellige. En fysioterapeut kan fortelle deg hva som er akkurat ditt problem, og hva du må gjøre.

 

Lykke til til alle som sliter med dette hersens greiene!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...