Gå til innhold

Foretrekker de storebror?


blond

Anbefalte innlegg

Besteforeldrene har hatt eldstemann aleine fra han var 11måneder. Nå er han snart 4 år og har en lillebror på 15 månder, men besteforeldrene inviterer fremdeles bare storebror på besøk.

 

Er ikke det litt rart? Bør de ikke invitere begge til seg? Må legge til at de er oppegående og absolutt i stand til å ta seg av små barn og begge ungene trives i selskap med dem og lillebror er ikke skeptisk til dem.

 

 

Vil gjerne ha mange svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Den minste blir på sett og vis liten lenger, om du forstår hva jeg mener. Kanskje må dere derfor ta intianativ til første "alenebesøket" selv, og håpe på at besteforeldrene tar hintet da eller ser hvor greit det er å passe han også. Om ikke må dere bare si rett ut (men på en fin måte) at lillebror også er stor nok for bestemor og bestefar besøk nå, og at dere håper de vil involvere begge litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt vondt at det er slik, men også litt vanskelig å vite hva det betyr for guttene at bare den ene blir invitert. I helga var storebror på teaterforestilling med begge besteforeldrene, mens lillebror ikke var med. Han er for liten til å bli med, men hvorfor skulle begge besteforeldrene være med storebror i stedet for å bli bedre kjent med lillebror (som de knapt nok har vært sammen med) på egen hånd? Synes det er litt urettferdig, men kanskje det ikke oppleves slik for barna? Synes de skulle være sammen med begge eller ingen. Får ikke helt gehør for det hjemme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har også hatt litt tendenser til det...det vi gjorde var at vi spurte om de kunne passe den minste litt fordi vi ville ha litt alenetid med den eldste eller at vi ville finne på noe med den eldste som ikke passa for den minste..det er ikke helt bra enda, men det går bedre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svigerforeldrene mine er flinke til å ha hver av dem alene. så begge får sin tur alene hos dem.

Men mine foreldre derimot vil bare ha den eldste der. De sier rett ut at de syns han er mye enklere å ha med å gjøre. Men saken er den at der tar de veldig feil. lillebror er nemlig ikke halvparten så aktiv og sta som storebror. Er bare det at de får jo aldri se lillebror alene, så de blir jo ikkekjent med han skikkelig. De har bare storebror alene og lillebror har de bare når vi er sammen med dem. Har sagt det til dem minst en gang i mnd det siste året, men neida , de tar ikke hintet. Syns lillebror har like stor rett på å få være alene sammen med besteforeldrene og få gjøre ting sammen med dem. en annen ting er jo at storebror har godt av å kunne være hjemme alene sammen med oss.

Hver gang jeg ymter frempå om forskjellsbehandling så blir bestemor i harnisk, de forskjellsbehandlier ikke. De gjør alt de kan for å behandle gutta likt påstår hun. Men det er ikke sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine svigeforeldre tar alltid begge barna. Nå er det riktignok bare 19 mnd mellom de da og eldste er snart 3.

Oscar var hos mamma'n min i tre dager i fjor alene, men da var Elliot så liten enda. Etter det har de på min side også tatt begge. Ingen forskjellsbehandlig. Det eneste er at eldstemann foretrekker mormor mens minsten foretrekker morfar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må jo være greit at de en lørdag går på teater med bare den eldste, og at den eldste får være med dem på litt flere aktiviteter (utfra alderen)? Men de må jo også vise interesse for den minste, og ta intianativ til å bli bedre kjente med han også. Etterhvert jevner det seg nok ut, siden eldstemann etterhvert blir engasjert på andre områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte mine foreldre om hvorfor de somregel tar med eldste mann, da svarte de at de gjerne kunne ta alle tre. Men litt av hensyn til eldste at han kunne få være litt alene uten sine småsøsken på 1 år. Har faktisk ikke tenkt på det jeg, men det er greit for han og være alene med mormor og besten og gjøre "store" ting. ( han er 7 år)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror de syns det er greit å ha en om gangen for to er mere slitsomt en en. så neste gang de spør om de vil ha han store så foreslå at de tar minsten i stede, å da får du kanskje svar på hvorfor de har gjort som de har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...