Gå til innhold

bilferie med baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

vi skal ut å reise i sommer og det blir en del bil kjøring noen av dagene. babyen er da 3 mnd. lurer på om vi skal leie en boxett eller holder det med bilsete?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Boxette? hvis dette er bag du mener så anbefaler de ikke dette lenger. Ville heller hatt bilsete og stoppet oftere for å strekke babyen, legge hun/han flatt osv.

Vi skal på bilferie selv men da er bebisen blitt 6-7 mnd. Vi kommer til å stoppe en hel del så det vil nok ta litt tid fra A til B:)

Skrevet

Boxette er visst bare annbefalt fra nyfødt og til ca 2-3 mnd..Få et bilsete som kan ligge langt ned, har sett de en plass men husker ikke hvor..

Skrevet

men hvor lenge kan en sitte i stolen da? vår gutt går i dvale i stolen sin så han kan nok sover hele veien snart.

Skrevet

Pratet med fysioterapaut om dette jeg for en stund siden...man kan kjøre så lenge barnet sover....om barnet er våkent, må man ta hyppige stopp å legge de på ett rett underlag...

Det er MYE tryggere med bilsete enn slik bag....

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at dersom de sover så kan en bare kjøre. Vi stopper jo ikke å vekker barnet for så å kjøre videre.

Barnet gir jo og beskjed når det har det ubehagelig. Men jeg tror nok jeg vil stoppe ialefall en gang i timen dersom han er våken. En liten stopp ofte, og noen lenger innimellom.

• 4 uker senere...
Skrevet

Vi skal på bilferie om 4 dager, kjørfe fra trondheim til hammerfest...bli n sinnsykt lang biltur, og har snakket med trygg trafikk, og de sa at hvis vi brukte den nye boxette`n fra acta graco, var det like trygt som bilstol, siden det er polstring rundt hodet i den boxette`n.

Så kommer til å bruke en slik ny boxette, samtidig som vi har bilstolen med... Stoler på trygg trafikk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...