beth78 snart3 Skrevet 11. juni 2006 #1 Skrevet 11. juni 2006 vi skal ut å reise i sommer og det blir en del bil kjøring noen av dagene. babyen er da 3 mnd. lurer på om vi skal leie en boxett eller holder det med bilsete?
avent1 Skrevet 11. juni 2006 #2 Skrevet 11. juni 2006 Boxette? hvis dette er bag du mener så anbefaler de ikke dette lenger. Ville heller hatt bilsete og stoppet oftere for å strekke babyen, legge hun/han flatt osv. Vi skal på bilferie selv men da er bebisen blitt 6-7 mnd. Vi kommer til å stoppe en hel del så det vil nok ta litt tid fra A til B:)
*Athena* Lucas,englepia+Dani! Skrevet 11. juni 2006 #3 Skrevet 11. juni 2006 Boxette er visst bare annbefalt fra nyfødt og til ca 2-3 mnd..Få et bilsete som kan ligge langt ned, har sett de en plass men husker ikke hvor..
Gjest Skrevet 11. juni 2006 #4 Skrevet 11. juni 2006 men hvor lenge kan en sitte i stolen da? vår gutt går i dvale i stolen sin så han kan nok sover hele veien snart.
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #6 Skrevet 11. juni 2006 Pratet med fysioterapaut om dette jeg for en stund siden...man kan kjøre så lenge barnet sover....om barnet er våkent, må man ta hyppige stopp å legge de på ett rett underlag... Det er MYE tryggere med bilsete enn slik bag....
avent1 Skrevet 11. juni 2006 #7 Skrevet 11. juni 2006 Jeg mener å ha hørt at dersom de sover så kan en bare kjøre. Vi stopper jo ikke å vekker barnet for så å kjøre videre. Barnet gir jo og beskjed når det har det ubehagelig. Men jeg tror nok jeg vil stoppe ialefall en gang i timen dersom han er våken. En liten stopp ofte, og noen lenger innimellom.
Anonym bruker Skrevet 5. juli 2006 #8 Skrevet 5. juli 2006 http://forbrukerportalen.no/produkter/7878/
Prøverpånr*2* Skrevet 5. juli 2006 #9 Skrevet 5. juli 2006 Vi skal på bilferie om 4 dager, kjørfe fra trondheim til hammerfest...bli n sinnsykt lang biltur, og har snakket med trygg trafikk, og de sa at hvis vi brukte den nye boxette`n fra acta graco, var det like trygt som bilstol, siden det er polstring rundt hodet i den boxette`n. Så kommer til å bruke en slik ny boxette, samtidig som vi har bilstolen med... Stoler på trygg trafikk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå