Gå til innhold

Hva er egentlig toastmasterens oppgave?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hvrm velger man til den rollen?

Kan man ikke være det selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Toastmasterens oppgave er å lede festen. Han/hun ber til bords, introduserer talere, sanger, har løpende kontakt med kjøkkenet slik at mat og drikke kommer når det skal.Passer på at serveringsdamene fyller opp tomme glass, gir beskjed når de kan begynne å rydde, når man ønsker kaffe og kaker, når man skal danse bryllupdvalsen osv. Jeg tror nok ikke jeg ville vært toastmaster selv, det er jo godt å bare slappe av en slik kveld. Kanskje du kan velge en kamerat/venninne du tror kan passe til oppgaven? Eller du kan leie inn en profesjonell toastmaster. Lykke til!

Skrevet

Man kan være det selv, men da bør det være et lite bryllup. Vi blir 80-90 mann til middag, og det er utrolig mye som skal organiseres i selve dagen. Toastmasteren har ansvar for kontakt med kjøkkenpersonellet, han styrer talene under middagen, og sørger for at folk kommer seg fra bordet. Videre er det 1000 småting som skal ordnes, og folk tar kontakt med ham hvis de lurer på noe. Bruden skal slippe å stresse denne dagen :-)

Vi er så heldige at et søskenbarn er flink til dette, og han ville veldig gjerne være toastmasteren vår. Jeg vet ikke hvordan vi "lønner" ham, men jeg antar at det er i form av en gave, eller noe lignende. Tror ikke han vil ha betaling.

Et tips er å ikke spør noen som skulle ha blitt invitert uansett (onkler, nær familie) men kanskje et søskenbarn med ordet i sin makt eller en kompis du vet er flink til å organisere. Damer, hvis du får tak i det, er kanskje enda bedre til å organisere og se til at du får en krøllfri dag!

Skrevet

Men skal toastmasteren sitte ved bordet under middagen?

Setter man opp et tidskjema da som han/hun kan følge?

Vanskelig med alle forbredelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...