Gå til innhold

Kraftige magesmerter, noe falig?


komplett.no

Anbefalte innlegg

I natt voknet jeg litt før syv med kjempekraftige magesmerter. Veldig vondt i nederste del av magen spesielt på venstre side. Ikke rivende menssmerter men mer som et enormt trykk.Er det noen andre som har hatt det? Var så vondt at jeg nesten ringte legevakta, trodde jeg skulle miste barnet. Er nå i min 14 uke. Smertene avtok såppas at jeg fikk sove igjen etter en - en og enhalv time. Har enda som en slaks gangsbær på venstre side. Leste at livmoren når den strekte på seg kunne man få vondt i lysken, men dette var liksom mer i magen. Hvis ingen andre har opplevd dette så tror jeg jeg må ringe legen i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er veldig mye bedre å ringe en gang for mye enn en gang for lite. Idag er vi så redde for å virke overbekymret og for å bry folk... Men du sover mye bedre om du får vite hva som skjer der nede. Ring i morgen,du. Kan jo være noe annet som ikke har med barnet å gjøre i det hele tatt,men som trengs å fixes på? Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smertene du beskriver høres ut som de jeg slet med i 1. trimester. De ble da forklart med at det var ligamentene i livmoren som vokste og strakk seg. Til tider var dette så vondt at jeg ikke fikk puste og ikke klarte å stå oppreist. Smertene var lokalisert nederst i magen og ikke i lysken.

I og med at livmoren fortsatt skal vokse og strekke seg i mange uker kan det jo tenkes at det var dette du kjente også nå i uke 14.....

Men ta en tlf til fødeavdelingen på sykehuset der du bor så kan du nok få svar på om det er grunn for å være bekymret. De er jo på jobb 24/7, og dermed kan du få svar allerede idag. :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sånn har eg og hatt det i dag...og no i kveld har eg fått litt luft av meg, så eg trur det og kan vera luftsmerter...det er veldigt vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også sånne smerter i 1. trimester..Skulle bla kjøre bil en gang og måtte stoppe og gå ut og sette meg..helt fryktelig..var kjemperedd, men det vare bare livmoren som strakk seg fikk jeg også beskjed om. Håper det er helt borte hos deg. Men jeg er enig med de andre..Hvis du er beskymret ville jeg ringt og hørt for sikkerhets skyld:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...