Gå til innhold

Gravideklær og tips!


lessist

Anbefalte innlegg

Hei jenter, jeg synes det er så vanskelig å finne lange singletter og T-shirts (ikke i XXL og slikt). Har dere tips, bukser og shorts og BIKINIER????

Hjelp... kanskje man har noen gode tips til hverandre her?

 

Krysser fingrene!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lange singletter har jeg kjøpt hos Peder Risøe i god kvalitet, der har de ofte 2 for 149,- Vero Moda pleier å ha myke bomullsshortser, deilige som ikke strammer et eneste sted. Jeg kjøpe også en kul turkis(m broderi) bikini på vero moda ifjor, som jeg helt sikkert kan bruke når magen blir stor... De har sikkert noe lignende i år. Bik Bik har også kjempefine trøyer/singletter t-shirts som passer utmerket til gravide, da de har en lang "kant" nederst ( mager kommer sååå fint frem).

Lykke til med shoppingen!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vero moda på fredag :) fikk handlet inn en del topper og bukser! ta en titt der.. Ikke var de noe spesiellt dyre heller..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei, jeg var på lindex og kjøpte bikini. De selger topp og truse separat, noe som er flott når puppe-veksten har gått over styr. De hadde også enkelte modeller som gikk opp til 56, men alt begynner å bli nokså utplukket. Så en grei gravide to-delt badedrakt, men min størrelse hadde de ikke.

 

Jeg holder meg til omslagskjørt i varmen, de kan jeg jo også bruke etter graviditeten. Har samme problem i forhold til topper, jeg kjøpte en fin på h&m, men det var den siste de hadde. har funnet ut at man må slå til med en gang, ting er utplukket på et blunk. Prøv Svangerskapet på majorstua (har også web-butikk som det er link til på sidene). Etter å ha løpt rundt i oslo, var det det eneste stedet jeg fant en fin og behagelig dongeribukse (med kutt under magen, boot-cut og merke tete a tete) som jeg mer eller mindre bor i. Jeg passet både S og M, men er glad jeg tok S ettersom M ville ha vært høyere fremme på magen.Igjen er det det samme problemet, finner du noe du liker. kjøp det med en gang- i morgen er det borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lindex har noen gode og fine plagg.

jeg fant en svart mamma linbukse som var skikkelig god jeg har ikke fått noe serlig mage enda og denne kan magen vokse mye i.

den var med lavt liv bred strikk, og en liten søt knyting til under magen.

de hadde noen søte enkle singletter og topper. men jeg køpte ikke de for jeg trenger ikke mamma topper enda.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har kjøpt noen lange gravidesingleter fra tete-a-tete. De selges i spesialbutikker. tror jeg betalte ca.200 kroner for dem. 2wear har noen veldig OK bikinier med bukse som sitter pent både foran og bak, så jeg i utstillingsvinduet til mammatøybutikken her. Vet ikke hva de koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et kjempebra buksetips, men det er litt vanskelig å forklare uten å vise.

 

Kjøper vanlige bukser i lin og dongeri på vero moda, men kjøper dem i 1 str større en jeg bruker.

Leverer dem på sybutikken her. Hun tar ut glidelåsen, og syr den halvveis igjen.

Så klipper hun en halvmåne fra sidesømmene og ned til dit som glidelåsen er sydd opp.

Så tar hun et stretch stoff i samme farge som buksa. Dersom det er dongeri tar hun en blåfarge som ligner. Dette klipper hun i en runding, og syr ned i halvmånen. Når har du en klaff på buksa som du kan trekke over magen. På denne klaffen syr hun dobbel kant og trer inn et strekk som en kan ha knapper i slik at en kan regulere etterhvert som en vokser.

 

Denne er helt genial for den kan brukes på stadiet før en får gravid mage og vanlige bukser er for små, den kan brukes ut svangerskapet, og etterpå før du kommer deg inn i dine vanlige bukser.

I tillegg ser de SÅÅÅÅ mye bedre ut en mamma bukser, og du kan kjøpe AKKURAT den buksa du vil:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser jeg har skrevet lin og dongeri, men en kan jo kjøpe en vilken som helst bukse. både lin, dongeri, dressbukse osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som mye styr synes jeg da.. men greit å kunne bruke vanlige klær, da utvalget i mammatøy er ikke eksisterende. Henger tre bukser på HM, ukurante størrelser og det ser ut som om de har hengt der leeenge.

 

Har ikke noe sydame her i byen, men hvor mye må du betale for en slik omsøm der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei "gammel røy"..

tenkte å bestille en slik bukse på nettet, lurer bare på hvilken str jeg må ha...

Kan eg få spørre etter høgde og vekt????

Jeg er 170cm og 65 kg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...