lennie Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Innlegg hentet fra skravlesiden. Innlegget hører mer hjemme her og drukner kanskje ikke like raskt som på skravlesiden. Vil du dele dine "interiørknep" med meg, så blir jeg kjempe glad. ------ Kjøpt oss ny leilighet og forsøker innrede den på en praktisk måte som også ser pent ut. Er i den forbindelse ute etter en del tips... I første omgang lurer jeg på noe vedr bad og klestørk. Mener jeg en gang har sett en tørkesnor som kan rulles inn når den ikke er i bruk. Altså: Snoren kan festes høyt på veggen i hver ende av baderommet. Det er en liten "kasse" som snoren rulles inn i når den tas av festet på den ene siden av veggen. Da blir snoren borte og det er bare "kassen" som vises på den ene veggen. Noen som skjønner hva jeg tenker på og som kan forklare meg hvor jeg kan få tak i en slik sak? lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 15:10 8.06.2006 tipper de har sånn tørkesnor enten på pytt&panne eller jernia. 2b@rnsmor-26* [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 15:12 8.06.2006 sånn har jeg.... kjempesmart sak men dessverre så kan jeg ikke huske hvor jeg kjøpte den....... men det må jo ha vært sånn jernvare,eller noe sånnt.... hehe...ikke no hjelp i detta svaret men :-) **kløna** [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 15:13 8.06.2006 Klæsstativ som er firkantet er også flotte greier.... Clas ohlson til 398,- mener jeg å huske:) Lykke til:) druett-gutten kom 030106:) [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 15:11 8.06.2006 Bestill hos Nytt & Nyttig og vinn tur i tillegg. Det gjorde jeg. Hihi. Så vi reiste til Paris i påsken i fjor, p.g.a. en klessnor.... .:hønseføtteroggulerøtter:. [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 18:08 8.06.2006 He, he... forklaringen var nok ikke superbra for alle har ikke forstått hva jeg mente. Men noen har forstått og jeg har fått noen tips. Tusen takk everyone! Greia er at jeg ikke vil ha noe stående på gulvet. Plassbesparelse! Å ha snorer oppunder taket permanent er heller ikke pent derfor er denne dingsen jeg snakker om smart. Sjekket Jernia, der hadde de det ikke. Får sjekke de andre tipsene også. lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 22:28 8.06.2006 De har den på Clas Ohlson! Tørkesnor med beholder. lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 22:30 8.06.2006 Et annet spørsmål: Hvor får jeg tak i stilige husnummer? Gjerne noe i børstet stål. lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 23:08 10.06.2006 Sjekket husnummer i dag. Hadde en del utvalg på jernia, men intet i stålfarge - bare bronse eller emaljeskilt. På Clas Ohlson hadde de derimot noen fine. Noen som var litt nettere i størrelsen (vi har lite inngangsparti, bor i flermannsbolig), akkurat som jeg var på jakt etter. I rustfritt, børstet stål. MEN selvfølgelig var det et MEN... De hadde ikke bokstaver.... Vårt husnummer inkluderer en bokstav. Så mye dill dall for å få de små detaljene på plass... Halleluja! lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 22:31 8.06.2006 Slik tørkesnor di snakket om har de til superbillig pris på jysk.. Tips til bad er å ha nok skapplass..Da slipper ting å evt stå fremme på vask og slikt.. Jo mindre stæsj du har fremme, jo mer ryddig vil det se ut. Har du mulighet til å sette inn et ekstra skap så gjør det ! Du vil alltid ha behov for mer enn du tror ;o) Nanna (pus & bitch) [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... 22:35 8.06.2006 Mener på at de har et greit utvalg av husnummer på både byggmakker og jernia ;o) Nanna (pus & bitch) [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 00:49 10.06.2006 Flott dette! Enda mer tips. Takk. Det finnes en avdeling av en det engelske svaret på IKEA på Vindern. (Et lite hakk mer eksklusivt enn IKEA riktignok). Overhørte en samtale. Fikk ikke med meg hva denne butikken heter. Noen tips? Skulle visstnok bl.a. ha mange lekre tapeter der. lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 01:05 10.06.2006 He-he, ville ikke ha smamenlignet R.O.O.M med IKEA (tipper det er den du mener, den ligger på Vindern i hvert fall..).. Du kan vel gange prisen på IKEA med både 10 og 20 og 30, og det er bare kule designmerker der, men du verden så mye fint de har:-) Mom2Two [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 10:55 10.06.2006 Ja, fy søren, R.O.O.M har mye fint! Det er ikke denne butikken det var snakk om...Lurer på om navnet på butikken begynte på J eller I.... Blir litt tampen brenner dette... ;-) lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 23:00 10.06.2006 Lite respons på dette gitt... ;-) Kanskje jeg kan går over på noe annet da. Hvor får jeg tak i kule dørmatter som ikke drysser? Stråmatter med ulike trykk på er kjempefint, men veldig irriterende i lengden!! Vurderer også teppe som er gummiert på baksiden til å beskytte parketten i gangen. Tror det finnes noen i microfleece også.... Noen som har noen tips her også. Har ikke vært og tittet så mange steder, men der hvor jeg har sett har de gummierte mattene gjerne vært veldig store og ofte klumpete. De jeg har sett i microfleece på clas ohlson er kjempe praktiske, men rimelig triste i fargen. Ser instutisjons/ kontor aktige ut... Krever litt jobb å skape et fint hjem når en er uerfaren ;-) lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 23:02 10.06.2006 Kjøpt denne tørkesnor beholderen på Clas Ohlson i dag. Visste den ikke var så lekker, men den var enda mindre lekker enn jeg trodde... Men jeg sparer jo gulvplass da... ;-) lennie [svar på dette innlegget] Sv: Å bo smart... NYTT 23:02 10.06.2006 jeg har kjøpt en sånn på jernia, men veggen min var ikke sterk nok (satte den ikke opp på badet der det er fliser), så det funka ikke... WWJD og benjamin
lennie Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #2 Skrevet 16. juni 2006 Interiørbutikken på Vindern (Oslo) som jeg lurte på er nok ROOM... For du har en del av kolleksjonen til Habitat (http://www.habitat.net/)!!! Habitat var butikken jeg lurte på nemlig! For det finnes ikke en egen Habitat butikk i Norge?
Lilje Sille ♀♀♂ Skrevet 16. juni 2006 #3 Skrevet 16. juni 2006 Hvis du ikke har noen spesielle aversjoner så ville jeg tatt en tur på IKEA. Der har de sånn klessnor du lurte på(tåler ikke så mye vekt) og mange andre smarte ting. Man blir ikke unik dessverre! Men men!
lennie Skrevet 23. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 23. juni 2006 Ikea er topp det! Hva skulle middelklassen og de under gjort uten ;-) Men er ok å blande inn litt annet, dersom en har mulighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå