Tommage♀♂ Skrevet 10. juni 2006 #1 Skrevet 10. juni 2006 Kan vi ikke dele tips og oppskrifter for å få en lettere hverdag? Som f.eks å bruke Kesam i stedet for rømme... Grov deig, lettost og gulrot i pizzaen Fruktose i stedet for sukker Ja, det var det jeg hadde... Men derfor trenger jeg MANGE tips til sunnere hverdagsmat!
ana baroma Skrevet 13. juni 2006 #2 Skrevet 13. juni 2006 Har kommet noe nytt sukker som heter splenda, som ikke har kalorier :-) Ellers er fullkornpasta vel så godt som vanlig!
Anonym bruker Skrevet 13. juni 2006 #4 Skrevet 13. juni 2006 Slanketips fra meg; Invester i en teflonpanne, da bruker du ikke fette når du steker maten Bruk grillen mye, fettet renner bort Bruk kesam istedenfor rømme i gryteretter. Sukkerfri brus-lettprodukter Dream yoghurt is istedetfor vanlig is. Ostepop fremfor vanlig chips-mye lettere så du kan spise mer. Det var mine!
Gjest Skrevet 15. juni 2006 #5 Skrevet 15. juni 2006 Masse fisk til middag, heller enn kjøtt. Alltid salater til middagen. Frukt til dessert.
rødt&blått Skrevet 17. juni 2006 #6 Skrevet 17. juni 2006 Alternativer til lett-is i varmen: Diabetes-is fra isbilen! Uten sukker og kun 3-5 % fett. Lage saftis av Fun-saft eller annen sukkerfri saft. Fryse ned lettyoghurt-porsjoner, så får man yoghurt-is! Kjøpe salat på cafe istedenfor andre ting. Frukt istedenfor godis (fungerer ikke alltid like godt!). Melon er godt om sommeren. Drikk vann istedenfor juice, melk osv. Det er en vanesak.. Putt i limebåter, sitronskiver, agurkskiver, eller annen frukt i vannkaraffelen så du får smaksvariasjon.
rødt&blått Skrevet 17. juni 2006 #7 Skrevet 17. juni 2006 Jeg kom på at det brødet man får ut av "Dansk rugbrød"-mix-pakka er veldig godt. Blir ikke sånn surt rugbrød, men saftig og godt. Holder seg lenge i magen så man ikke blir sultn med en gang! Jeg får to brød ut av pakken som jeg igjen deler i 2 for å fryse ned. Har da oppe et halvt brød om gangen, og det varer noen dager altså! Bedre, billigere og lettere å lage enn Ingers rugbrød, men man må ha brødform for deigen er veeeldig bløt.
Hempa Skrevet 18. juni 2006 #8 Skrevet 18. juni 2006 Soja produkter istendefor vanlige melkeprodukter, men husk å sjekke kalori innholdet. Halve tallerken bør fylles med salat eller grønnsaker. 1/4 bør være med kjøtt og den siste delen med potet, pasta eller lignende. Har funket veldig bra for oss!!
FruMamma med nr 2 Skrevet 19. juni 2006 #9 Skrevet 19. juni 2006 Spis flere små måltider istede for noen stooore. Tenk rett og slett på hva dere putter i munnen. Skriv opp alt du spiser i løpet av en dag, så får nok hver og en seg en vekker. Kutt ut smør på brødskiva, bruk heller pesto, spist pålegg som makrell i tomat. varmrøkt makrell, røkt laks, lett leverpostei og andre lett varianter av mat. Har oppskjært frukt på et fat i kjøleskapet, da er det lettere at du tar av det.
Blomsterbarn Skrevet 22. juni 2006 #10 Skrevet 22. juni 2006 Bruk karbonadedeig i stedet for kjøttdeig. Spe kjøttsausen med revet gulerot, da får man også mer fiber i middagen. Kjøp hverdagsost med fettprosent under 18%.
Anonym bruker Skrevet 28. juni 2006 #11 Skrevet 28. juni 2006 Til dere som anbefaler sukkerfritt som sundt - det har vært en del fokus på at tilsetningsstoffene de tilsetter i stedet for ikke er noe særlig bra for oss...
Anonym bruker Skrevet 8. juli 2006 #13 Skrevet 8. juli 2006 Når vi spiser posesaus, blander jeg med vann og melk, aldrig smør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå