Gå til innhold

Uke penger?


solstjernen - seksbarns mor

Anbefalte innlegg

Har dere noen ordning på det?

Og eventuelt hvor gamle var barna da dere begynte med det?

Hva gjør dem for å få uke penger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi gir litt ukepenger til gutten vår på seks år. hva han får kommer litt an på hva han gjør. Hans jobb er egentlig å dekke på bordet og noen ganger å hjelpe til med å lage middag. Hvis han har vært flink til å hjelpe til, så får han 25 kroner og er overlykkelig for det. Hvis det er en uke han ikke har vært like flink, får han en tikroning.

Lørdagsgodt er det som regel vi som kjøper, så han sparer pengene sine. Når han har nok, kjøper han is fra isbilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

snodig... hadde faktisk tenkt å spørre akkurat det samme i kveld....

Synes Didl sin løsning virker greit, hadde tenkt noe slikt.

Vil gjerne at de skal rydde rommet sitt fredag/lørdag, rydde av etter seg etter maten og selvsagt gjøre lekser uansett. Så tenkte jeg de kunne etterhvert få litt for å f.eks ta ut av oppvaskmaskina, ta ut søppel, tørke støv og andre "felles ting".

Mine barn er 5 1/2 og 7 år, og har hittil ikke fått noe ukepenger, men fått noen kroner av og til når de er ekstra hjelpsomme. Tenkte kanskje å begynne litt "organisert" etter skoleferien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har barn på (neste) 5 og 8år.

Hun på 5 år, rydder etter seg, ikke kaste klær på gulvet men i skittentøyskorga eller på knaggen. Rydde rommet. Hjelper å dekke bordet eller vasker bordet før/etter mat.

 

Gutten min på 8år, er ikke alltid så hjelpsom så eg har også tenkt å "organisere" dette med hjelp og ukepenger litt.

 

La guttungen rydde av bordet etter seg, rydder og støvsuger rommet en gang i uken (har han rotet mye så syns eg han kan ta det med en gang) , hjelper til ved bytting av sengtøy (det er litt vanskelig enda for han) Og som sin søster, klær skal i korga eller på knaggen. Gjøre lekser uten å tulle...

 

Men når eg leser over det nå så syns eg det blir mye for dem... men vet jo at det går fort og det er ikke hver dag me gjør alt sammen. Bytter på sengene annen hver uke... tja... eg må vel bare begynne en plass og se...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...