Gå til innhold

E d berre mæ!!!!


Tarzanmamma!

Anbefalte innlegg

No e æ så oppgitt over mæ sjøl! Kolles i alverden greie fire persona og rot så my!!!! Tænk å bruk lørdags kveilln te å vask og rødd. Æ må vest vårrå verdens dårligste husmor! Greie itj å få rotet oinna mæ. E d berre mæ eller e det fleir med det problemet? Det verke på mæ som aill e så effektiv! Får dåle sjøltilit æ ja! He, he, nei da men æ bli så dårlig i humør tå å vårrå så inefektiv! Men det har kanskje me prioritering å gjørrå! Det e jo greit å vårrå ilag med ongan å mens dæm e små! Så skå æ bli super effektiv seinar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hehe, ja her e me 5 stk og det er ikke en dag uten å rydde og støvsuge. I allefall to klesvasker... ingen ende på det.

Og om eg rydder så går dei liksom rett bak meg org roter... hehe.

Nei da - nå er dei to så store at dei får fint rydde etter seg. Rydder etter seg i stuen og rommet sitt. Så tar eg etter hu minste og vasker... gjevnt fordelt. Kjekt at ungane også liker å rydde og ha det ordentlig rundt seg. Men ja det flyter her også av og til...

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehehe... Går veldig opp og ned her i huset.... Hoper seg helt opp til tider, og i det siste har jeg hatt null ryde lyst! I går kveld så det ikke ut hjemme hos oss. Sa da til ungene at i morgen etter frokost tar vi en skikkelig opprydding FØR noen får gå ut (etter de har kommet ut vil de ikke inn i det fine været...) Det var "gulrota", da var de ivrig etter å hjelpe til. Hun på fem sorterte og lina opp sko og tørke støv, og hun på sju ryddet leker opp og ned trappa.... Så fra 930 til 1130 (!) ryddet vi huset, inkludert to bomba barnerom.... Faktisk uten altfor mye diskusjoner... Utrolig mye rart 5 og 7 åringer skal spare på.... 2 åringen fikk lov å "slippe", for selv om hun vil være med, så blir det mer rot om hun skal være med på det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sitterher å ser på ponnyer..dukker..bamser..labber..blablabla er helt pumpa når kvelden kommer, har et ganske stort hus og no når det er fint ver er det sååååå inni granskauen mye støv fra grusveien utenfor så det blir jo så skittent inne+ at eg da har to troll som roter noe så grasalt . dei to eldste er komt i den alderen da dei sitter på ræva og gjer ingenting viss eg ikke har mast og hevet stemmen noen ganger., pillo er da heldigvis flink til å sove så må bare bli flinkere til å fordele oppgavene litt mer.... slik at vi kan vera fornød og bo i et ryddig hus alle 7......pytt litt rot får vi no leve med tenker eg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk fer støtta! D va godt å hør at æ itj e i lein om å ha rot hus! Æ gle mæ te ongan e så stor at dæm kain hjølpte. 4 åringen e på tur te å sjønn at huset ikke rødde sæ sjøl i løpet av natta da, så det e håp! Men kailln e det vest vær me.Men go en no læl da sju.Liss guten e no uskyldig da, 1år e itj my ti å lær sæ å rødd på.Nei æ må vel bit i hop å sats på bedre tider!! Men ei røddehjølp hi itj verri å forakta da. Men som man reder ligger man!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...