Gå til innhold

hvordan blir det når man blir voksen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mine stebarn har to eldre halvsøsken hos mor. Hos far har de to yngre halvsøsken. Vi bruker ikke ordet halvslsken, men det er bare for å illustrere her. De to eldste halvsøsknene til mine stebarn har naturlig nok ingen kontakt med de to yngste halvsøsknene til mine stebarn. Det jeg lurer på, er hvordan det blir når man blir voksen? Vil det ikke føles rart når søster eller bror har en annen søster og bror som du selv ikke har noe som helst slektsskap til...? Man er jo søskennær sine søsken, følelsesmessig intime på en måte. Vil det ikke da kjennes rart om søsknene har slike søskenbånd til noen som for deg er helt fremmed?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ikke mer rart enn at dine søsken (etterhvert) har ektefeller som står dem nær, og som du også blir kjent med uten å ha samme nære forhold.

Skrevet

Mine 2 eldste barn har 2 store søsken fra før hos far.

De igjen har 1 søster til hos sin mor som er like gammel som min eldste datter.

Sånn som situasjonen er her så har min datter og denne andre jenten blitt venninner.

De er på liggebesøk hos hverandre både her, hos hennes mor,hoss hennes far og hos min eksmann.

De er ofte sammen hos sin søster også og sitter barnevakt der for barna som de er tante til.

Jeg synes det er kjempeflott atd e har så god kontakt siden de selv ikke er i slekt,men har felles søster og bror.

Men jeg må jo også si at jeg fremdeles har kontakt med storesøsteren deres da.

Jeg var jo stemor for henne fra hun var 12 år til hun var 24 år.Så mine barn med nye samboeren min og hennes barn leker godt sammen.

Skrevet

HI: Hvorfor har de to eldste ingen kontakt med sin eks-stefar og hans (d.v.s. dine) barn?

Hvis eks-stefar er en grei kar, og det er han vel siden han er din, så vil de vel besøke ham av og til? Jeg regner med at de er såpass gamle at det er opp til dem om de vil komme, ikke noe deres mor og evt. nåværende stefar vil legge seg bort i.

Skrevet

Det er jo ikke sånn at min mann ikke har noen kontakt med sine eks-stebarn, men de kommer jo ikke på besøk heller, annet enn når det er noe spesielt (han ene trengte f.eks hjelp til noe skolearbeid, da var han her ofte). De er tenåringer begge to.

Det jeg synes er "rart" er at mine stebarn, som bor her 50%+, er søskennære og aldersnære til fellesbarn, samtidig som de naturlig nok er nært knyttet til morens to eldste barn. Ser for meg at når det er begivenheter i voksen alder, f.eks når stebarna gifter seg, så vil det kjennes rart for fellesbarn her å møtes med søsknenes søsken og at disse er "ukjente."

Men jeg gjør ikke dette til noe problem, he he:) det er bare det at jeg ser for meg at det blir noen merkerlige situasjoner/følelser rundt dette når de blir voksne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...