Gå til innhold

syns dere det er teit?


PrincessElisabeth

Anbefalte innlegg

Jeg er nå 20+5 ifølge jordmor(en uke mer ifølge bim) og sliter med å jobbe.

Jeg jobber ikke mer enn en gang i uken, men sjefen min er ikke akkuratt den beste av de jeg har jobbet for.

På mandager går jeg på skole til kl er 15.15, jeg har da jobbet i 6 timer som frisør og er svært sliten for vi kan ikke sette oss ned da heller+ vi får kun en pause og det er ikke alltid jeg kan ta den hvis jeg har kunde. Når skoledagen er over må jeg løpe til togstasjonen for å nå toget slik at jeg rekker jobben som starter kl 16.00

Når jeg kommer på jobb får jeg ikke spise eller sette meg ned for hun syns ikke dette er noe man skal gjøre på jobb. Jeg jobber til kl er 20.00 og er helt utslitt pga hele dagen.

 

Er dette noe jeg burde føle meg sliten for?

Jeg trenger ikke sykemelding eller noe for skolen er over denne uken.

Lurer bare på om dere syns at denne sjefen er rettferdig....for jeg føler meg ikke vel når jeg kommer hjem etter arbeidsdagen.

 

Det er sikkert bare jeg som reagerer, men vil gjerne ha andres meninger på dette.

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes det er utrolig dårlig av sjefen din og ikke ta hensyn til at du er gravid, og blir fortere sliten enn vanlig.

Du kan jo prøve og forklare det til henne. Hun må jo kjenne noen som er/har vært gravide hun også, og kanskje vite litt om hva det innebærer. Det går sikkert bra hvis du forteller henne hvordan du føler deg :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du blir sliten, men jeg forstår arbeidsgiver også. Du kommer utslitt på jobb uten å ha spist. Det er jo ikke hennes ansvar hva de gjør når du ikke er på jobb. Du kunne jo hørt om du kunne startet 15-30 minutter senere så du rakk en liten pause og en matbit?

Godt for deg at det blir roligere fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hej på duh...

 

seriøst?? alle har krav på 5 min pause for kver påbegynt time... sett deg ner.. hvis hu ikkje har forståelse for at du bler lettare sleden nå når du e gravid, så ska eg banka hu :) nej, men duh.. sei t na at du har krav på 5 min/timen, og om du velge å spisa eller røyga eller ka du gjør e kje hennas business... m`kay?

 

go girl!!!

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tingen er at jeg har prøvd å prate med henne...jeg har prøvd å skifte fra mandager til en annen dag slik at jeg får tid til å spise først, men ingen kunne ta mandagen.

Jeg forstår henne jeg også, hun har jobbet i 6 timer før jeg kommer på jobb og er sikkert kjempe klar for å bli frigjort fra jobben...hun har vært gravid selv så hun vet godt hva det innebærer, men hun er ikke noe særlig fan av meg fra før av.

Jeg er på en måte syndebukken hennes og får skylla for alt som går galt der! Og når jeg fortalte om at jeg var gravid ble hun ikke særlig blid...

Dette betyr jo at hun må finne seg en ny og at jeg ikke kan jobbe like lenge som alle andre.

Tingen er at jeg vil ikke ha noen spesialbehandling, bare litt hensyn.Jeg står alene på jobb og kan ikke løpe avsted når jeg må på do eller er sulten, men hun syns ikke at arbeidstiden skal brukes til toalettbesøk...selv om de andre medarbeiderne gjør det.

 

princess81: eg røyge iche så men mad trenge eg ;)kom å bank'u litt for meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm...teidaste sjefen eg har sitt.... eller hørt? hihi

komt dåkker inn i huset nå eller? damn så varmt der va idag... fått någe tan og :D sleng deg inn på msn då... eller e maen strenge m deg? hihi

 

men duh..kom på ein ting... ikea har jo andre mål... så hvis du kjøbe seng der, så må du kjøba madrass og sengtøy og der... va jo litt teit?

hmmz...

 

kor du jobbe henne on da mondays? kan stå litt for deg eg mens du går på do... hihihihihihi

 

klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må da klare å få tatt deg en matbit mens du drar til jobben? Og dogåing kan du jo gjøre i siste pausen på skolen.. I og med at arbeidstiden er bare fire timer totalt syns jeg ikke akkurat at matpause kan påkreves. Hos min frisør har de høye krakker de står/sitter på, lener seg på i alle fall. Har dere ikke noe sånt?

Skjønner det er slitsomt med en sånn dag med først skole, og så jobb. Kanskje kan du kutte litt ned på skoletiden, lese mer alene hjemme?

 

Lykke til i alle fall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hey :P

Jo me har kjøpt alt på ikea me...sånn at d e jort vertfall ;)

Heila barnaromme e innreda...å nå har me flytta inn...reiste ner rett itte eg hadde snakt me dg på lørdagen :P

Jobbe på Catch på jærhagen...så reise ront 3 tiå, slapp litt tilikt fra skolen idag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg går frisør på skolen, og mandager har pleid å være salong dager....jobben er butikk, står rett opp og ned i klesbutikk...

 

Er helt enig i at jobben ikke er noe stress, men 4 timer rett opp og ned hvor du ikke får sitte er slitsomt etter 8 timer løping på skolen...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...