Gå til innhold

Bulgaria, Albena


Nickoline med 2 jenter

Anbefalte innlegg

Har akkurat kommet hjem fra albena med min 20 mnd gamle datter, om det er noen som lurer på noe ang. plassen. Var mye her inne før jeg reiste og fikk mange tips. Bodde på kaliopa hotell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg skal til Bulgaria snart..

Skal ikke til samme by da,Golden sands..

Men alle reise erfaringer til landet tar jeg imot med ett stort smil=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leide bil og så både golden sands og sunny beach. Sistnevnte virket som en ganske partyplass, men golden sands og albena er ganske barnevennlige. Reiste med mytravels/saga, og de var jeg kjempefornøyd med! Flyreisene var på natta, men det gikk etter forholdene greit. Var der i 14 dager og kom hjem i går. Var forberedt på noe dårlig vær, men det var faktisk veldig bra. Og værutsiktene virket veldig bra fremover og.

Jeg så ikke noe til den beryktede mafiaen, men prostiturete var det nok av. Virket ganske pågående. Et tips er å ikke veksle penger der nede pga falske sedler. Og pass godt på lommeboka! For oss gikk det heldigvis bra.

Landet er utrolig reint og ryddig.. Vel og merke på turiststedene. Gir fremdeles tulla vanlig melk om kveldene, tok en sjans og gav henne melken de selger der og det gikk veldig bra. Ingen av oss fikk magesyke! :-)

I golden sands har de et badeland dere må besøke 2 km fra sentrum. De har ikke så mange sklier for oss voksne, men tulla likte seg godt i de små bassengene og i boblebadet. Det var ganske dyr inngangsbillett, så et tips er å si at du er gravid, da slipper du nemlig gratis inn :-)

Hmmm hva mer kan jeg si.. Det er ikke så mye å handle der, de selger det samme i alle butikker. Og pruting er ikke mulig, tro meg :-)

Jeg vil anbefale og leie bil og se nessebar. Og en shoppingdag i Varna syntes i hvertfall jeg var gøy.

Jeg kommer ikke på noe mer i farten... Jeg har i hvertfall bare gode minner fra feriestedet! Håper det var til hjelp og god tur!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,hei Silje&Alexandra....

Har som du vet også kommet fra Bulgaria nettopp. Reiste nok med samme fly som nikoline både til og fra tror jeg:)

 

Vi var da i Golden Sands, og vi var også utrolig fornøyde!! Kan si meg enig i det meste som ble sagt ovenfor, men jeg syntes det var masse å shoppe der jeg da..... masse kule olabukser,vesker,solbriller,barnetøy,sko ol som koster slikk og ingenting.......

 

De var også veldig glade i barn der nede, hvor enn vi var, koste de med småen, gav han ballonger på restauranter, fikk kjærlighet på pinne i butikken ol. Syns det var litt moro....

 

Du bør glede deg masse, er utrolig flott der nede....

 

Drar gjerne ned igjen om ikke lenge......

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hihi,ble litt bekymret når så mangen sa at det var ett dritt land å besøke..

 

Hva kunne man gjøre utenom å bade og shoppe da?

dro du på noe sightsing?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var i Varna å tittet en dag. Er store shopping muligheter der også, men vi gikk for det meste å tittet. Det er en kjempestor og flott katedral der, som er verdt et besøk.

 

Ellers så kan du dra på jeep safari, og eller zoo eller på båtturer å fiske osv. Reiselederen anbefalte oss å ikke dra i zoo, dyrene har det visst ikke så godt der....

 

Vi er veldig glade i å både bade og shoppe vi da, så det passet oss ypperlig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅ...nå ble jeg reisesyk!

Vi reiser til Albena i august. Reiser også med Saga til hotell Kaliopa.

Bestilte dere med babypakke? isåfall var dere fornøyd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Ja vi bestilte med babypakke. Senga var en helt vanlig og grei sprinkelsen - med dyne og pute faktisk. Men den trilla var så som så. Tok heldigvis med kombivogna, og brukte den mesteparten.

Du må virkelig glede deg! Hotellet er kjempeflott!! Det manglet ikke på noen ting, og beliggenheten var topp. Det eneste var at bassengbaren spillte litt høy musikk til ganske seint, men faktisk så vennet jeg meg til å sovne med musikk. Vi hadde bare et dobbeltrom, så datteren måtte sove på samme rom som oss. Da hadde vi med oss babycallen, og gikk i resepsjonsområdet og spillte biljard, bordtennis eller internett til hun hadde sovnet. Fungerte veldig fint.

Vannkoker kan du leie på hotellet, husker ikke hva det kostet men det var ikke dyrt. Ingenting er dyrt der, bortsett fra å leie bil.

En ting jeg virkelig vil anbefale er å spise middag en dag i 17 etage på et hotell som heter drodjgba eller noe. Det er helt luksus og koster virkelig ingenting!

Frokosten som følger med hotellet er god. Mange forskjellige typer egg, bacon, pølser, salat, frukt og faktisk kaker. En blir egentlig litt lei av sånn mat i lengden... Men det er ikke så mye pålegg til barn der. Jeg tok heldigvis med leverpostei og prim hjemmenfra som ble flittig spist.

Det er mange aktiviteter for barn langs strandpromonaden, og så og si bare småbarnsfamilier der når vi var der faktisk. Så vi er superfornøyd med hele pakka! Kunne ikke reist en bedre plass. Misunner deg som skal der snart, vil allerede tilbake :-)

Bare spør om du lurer på noe mer, og god tur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar Nickoline. Fint dere hadde en fin tur og er fornøyde!

Godt å høre at sprinkelsengen var vanlig, hadde alikevel tenkt å ta med den lille reisetrilla uansett. Var i Bulgaria for 3 år siden, da i Golden Sands, men dette er første gang vi reiser med barn. Gleder meg masse til masse god og rimelig mat. Vi skal ha 1 roms leil. Så er spent på hvordan rommet er (noe jeg er alltid)

Ska ta med tipset ditt og ha med pålegg til minsten, det hadde jeg ikke tenkt på! Takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...