Gå til innhold

lurer på no ang sykemelding


mouse in the house

Anbefalte innlegg

jeg har ganske vondt i ryggen og er så kjempe sliten. kan man få sykemelding av legen for det?begynner på jobb halv 5 å da blir jeg ganske sliten og må bære litt så er sikkert derfor men får aldri kvilt ut ordentlig liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke for å være frekk eller slem mot noen, men har på følelsen at man kan få sykemelding for "alt". Men det er selvfølgelig forskjell på legene også da.....

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv vært noe sykemeldt i begge mine svangerskap pga ryggen. Når jeg har fortalt legen hvordan jeg har det vil han sykemelde meg med en gang. Sist jeg var hos legen spurte jeg om dette med sykemelding. Han kan jo ikke kjenne hvordan jeg har det. Da fikk jeg til svar at normalt er han svært forsiktig med å skrive ut sykemeldinger. Når det kommer gravide tar han hensyn til at alt kan være mye mer slitsomt under et svangerskap enn ellers. Han sa også at han ikke kan vite sikkert om noen lyver på seg vondter eller ikke, men han regner med at en gravid trenger mer ro og hvile enn ellers. Derfor skal det ikke være noe problem å få sykemelding under et svangerskap, sa han.

 

Jeg syns det er flott at det finnes slike leger! Selv bor jeg på et lite sted der alle kjenner alle. Når jeg kommer inn til legen vet han hvem jeg er og at jeg er en som er svært glad i og opptatt av jobben min. Vet ikke om det er slik det fungerer andre steder, men jeg er glad for å ha det slik som det er her!

 

Det finnes sikkert noen som synes det er behagelig å slippe å jobbe, men dette tror jeg er de aller færreste. Vi kan jo ikke alltid se hva som feiler en annen.

 

Jeg syns du skal ta en prat med legen din og fortelle hvordan du har det. Kanskje du bare trenger noen dager å ta deg inn igjen på?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja til vanlig har jeg ikke no problem med å jobbe. men har fått en periode nå som alt er veldig slitsomt og i tillegg vondt i ryggen. det gjør liksom vondt uansett om jeg står sitter eller ligger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det varierer veldig med hvilken lege man har. Noen gravide blir sykemeldt for "ingenting", mens andre må gå og gå. Synes generelt leger kunne vært litt mer snille med gravide, ganske tøft å gå gravid.

 

Min lege sykemelder ikke. Vært veldig kvalm, og sliter med mye spenningshodepine (også til vanlig), og nå er det ekstra slitsom fordi jeg ikke kan bruke smertestillende (brukte høye doser ibux tidligere).

 

Går til behandling hos kiropraktor og bruker (for) mye penger på massasje for å klare å gjennomføre jobben. Vil jo jobbe, men har bedt om noen dager fri for å komme meg, men får det ikke. Var hos kiropraktoren min forleden, og nå har jeg begynnende bekkenløsning også - slitsomt med en jobb man bare står og går i hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er ingen sykdom å være gravid får vi høre hele tiden .. det er riktig det, men man kan jo bli syk av å være det.. altså bekken, kvalme you name it..

er man dårlig og sliter så er det like greit å sykemelde seg mener nå jeg.. vi skal h alitt overskudd når babyen kommer også.. det er klart neon er jo i kjempe form hele tiden.. og heldig for dem.. men er man så uheldig å bli dårlig av en eller annen grunn er det ikke noen vits p leke helt heller.. det er tross alt disse mnd det gjelder.. ingen gir oss klapp på skudra av å slite oss ut om vi er dårlige heller.. det er mange nok yrkesaktive år å ta det inn på mener nå jeg .. selv om jeg selv sliter med dårlig samvittighet..

heldigvis,nesten, ( for det gjør jo j**la vondt) minner isijasen meg på hvorfor jeg er hjemme hver gang jeg bare har gått en tur i butikken;)

 

eller er så dum å ta ut av oppvask maskinen.. eller sitter for lenge ved pcn...

 

ER man dårlig så er man dårlig, sånn er det bare..

Lett å si til andre , ikke så lett å følge dt selv uten dårlig samvittighet,

 

OG HUSK EN TING:

Det er vi selv som sykemelder oss stort sett.. er du dårlig så si til legen din at du er det og at du trenger sykemelding.. legen kan ikke vite hvor store smerter eller hvor sliten du er !!!

Eller : bytt lege eller dra på legevakta.. det gjørde jeg etter en blødning fordi jeg hadde pressa kroppen for mye og han sykemeldte meg sporenstreks.. da fikk jeg ikke si nei en gang.. spurte om han kunne sykemelde bare 50% men han sa at det ville han ikke.. pga risiko..

såda så.. men tror jeg går til 80% sykemelding etter denne uka, og tar det derifra.. funker det så funker det.. noen ganger trenger man en liten pause.. Vi skal leve også da-tross alt! Fungere på hjemmebane også..

Og noen blir dårligere enn andre, sånn er det bare..

dette ble langt...

 

 

Ha en fin kveld;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er jo ikke alltid man trenger 100% sykemelding heller.. noen ganger hjeleper det å bare ta 20% feks.. det funka for meg en periode,, ca 2 timer midre hver dag det hjelper det og faktisk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...