Gå til innhold

Dennis, Dennies eller Denniz, eller.....????


Ronja80.mor til 2

Anbefalte innlegg

Hvordan staves navnet? Synes mest om Dennis, enkelt og greit. Men så er det det at gutten er halvt tyrkiskt og da betyr Denniz hav, og ergo så staves navnet også med Z. Dennies syns jeg blir litt forvirrende, litt feminint kanskje??

 

Noen som har noen meninger om dette??

Skal sende inn papirene ang navnvalg på mandag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville valgt Dennis. Så slipper han å forklare hvordan det staves reste av livet.

 

Har for såvidt litt sansen for argumentet for å bruke Denniz også da -hm--.

 

Dette var det sikkert mye hjelp i ---?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei:-)

 

Tenkte du skulle få flere innspill:-)

Jeg ville nok valgt Dennis, for enkelthets skyld, men skjønner at det ikke er enkelt. Men alternativet måtte være Denniz pga betydningen. Dennies har jeg ikke sett før...

 

Lykke til!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Dennis, men det er fordi jeg liker ting enklest mulig:) Dennis er jo en internasjonal stavemåte og:) Kanskje greiere å ikke måtte forklare hvordan man skal stave navnet sitt resten av livet...:)

 

Jeg synes Dennis er best...:) Denniz synes jeg ikke er så veldig fin skrivemåte, men det går... Dennies blir nesten litt Denice...Hehe...Litt feminint som du sa:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dennis - rett frem og greit - og slipper å alltid måtte stave det!

Denniz - kan passere pga opphavet, men ser litt rart ut

Dennies - nei....!!!

 

Helt klart Dennis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville valgt Dennis. Internasjonal skrivemaate, og ser finere ut, synes naa jeg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal går for Dennis - da slipper han å stave navnet sitt hele tida. Dessuten tenkte jeg fjortis med en gang jeg så Denniz - bytte ut s med z, akkurat som i koz og klemz, og det så litt teit ut...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har selv en navn som de fleste kan ikke staves (i engelsk og norsk)- men det gjøre ingenting :) Jeg tror det er fint å ha en litt forskjellige navn, og Denniz er kjempe fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel allerede bestemt hvordan det skal skrives nå da?? Hva har det blitt til?? Min mann er også tyrkisk og hvis vi hadde fått en gutt skulle han hett Dennis, Denniz eller Deniz, he-he, i Tyrkia staver de det jo med en n og z på slutten men det høres jo feminint ut her. Men vi venter jente nummer to så jeg slipper å tenke på det da, lurer litt på hva dere har valgt (om vi kanskje prøver barn nummer tre) Hvilke forslag hadde dere til jentenavn da... Vår jente heter Melisa og vi har ingen felles meninger om jentenavn nummer to......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble Dennis. Vi har ei jente fra før av som heter Ronja Emine..Hvor i tyrkia er han fra da? Mannen min er fra Siirt.Kurtalan.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min er fra Marmaris, aldri hørt om Siirt??? Dennis er vel lettest her ja, hadde vel gått for den vi og... Ronja Emine, ikke typisk tyrkisk da ;) Men fint...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Emine er tyrkiskt, mens Ronja er jo norskt, men det betyr strålende på kurdisk. Siirt er i den kurdiske delen av tyrkia. Traff han i Marmaris, så vi har leilighet der, like bak solaris. Reiser dit nå i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt valgt Dennis! Det kommer til å være det letteste for gutten din, og det er jo han som skal leve resten av livet med navnet!

Fint navn forresten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...