Gå til innhold

Besteforeldre ei velsigning

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅÅ vi er heldige!!!

I nabohuset bur svigermor og svigerfar, og ungane har berre eit bilfritt tun mellom husa... Blir dei sure på oss, spring dei berre bort til besteforeldra...

Det er ei stor glede for besteforeldre og barnebarn - og for oss foreldre. Og så lettvint som det er om vi treng hjelp til barnepass...

Ja, slike besteforeldre (og svigerforeldre) er ei velsigning!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så flott! Det er ikke noe som er så deilig som når man har ett så godt familieforhold! Koselig å høre om familier som har det bra.

Skrevet

vi har mine svigerforeldre rett rundt hjørnet her og det er et deilig fristed for ungene når de er trøtt og lei mamma og pappa som maser og tyter :-)

• 3 uker senere...
Skrevet

På min side er besteforeldrene en velsigning, ja:) Men vi er ikke like heldig på min manns side. Men det skal sies at mine svigerforeldre hjelper mye til med ungene, bare ikke våre:( Vi har heller ikke samvittighet til å spørre de om hjelp når vi vet at de er sliten etter å ha passet sine andre barnebarn.

Men vi kan ikke forvente at alle besteforeldre har kapasitet eller evne til å hjelpe til. Fornøyd med de vi har som stiller opp:)

• 1 måned senere...
Skrevet

Komunikasjon

Jeg anbefaler deg på det varmeste å spørre dine svigerforeldre om barnepass, eller å ha ungene dine på besøk for å bli bedre kjent.

Det å ikke bli spurt kan være veldig sårende.

Det er mange farmødre som føler seg tilsidesatt. Og så er det vanskelig å ta det opp med svigerdatter. Mange tar allt som kritikk.

Jeg vet at mange ikke tør snakke om at det bare er mormor som får ha kontakt. De føler at de ikke er gode nok og føler det som skam.

Det er ikke sikkert dette gjelder i ditt tilfelle. Men hvis de har fått tilbudet kan hverken de eller dine barn klandre deg senere.

Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...