Gå til innhold

Bekkenløsning og isjas....er det "alla" samme smerter?


mammstil2:)

Anbefalte innlegg

Har så sinnsykt strøm lignende smerter fra korsrygg, ut i høyre rompeball og nedover beinet... Smertene er der hele tiden, som tannverk nesten,...men det er verre og bedre takvis. avatil når jeg skal gå eller reise meg skyter det ut i foten, og jeg vil pope,...men jeg krøker meg sammen til det går over... Det er værst når jeg ligger på rygg, skal snu meg eller går\står.... Noen andre som har det likedan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jepp:) Mye samme sak. Hatt prolaps med påfølgende isjas og hatt bl. Mye av det samme. Skjønt iasjan setter seg ikke forran da, om du skulle få bl-plager i "leddet" forran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes ikke det er det samme. Isjassmertene går på skrå over korsryggen, og bekkenløsningssmertene sitter ikke i ryggen, men over hoftepartiet.

 

Taket i rumpa kan ligne, men isjas gir mer strålende smerter og lammelser nedover beina. Jeg merket isjassmerter når jeg løftet beinet rett fram/opp, det gjør jeg ikke nå som jeg har bekkenløsning.

 

Jeg merker også at bekkenet er ustabilt, og med isjassmerter var det mer stivhet etterhvert.

 

Men selvfølgelig, det dreier seg om smerter noenlunde i samme område, så en del likheter er det jo. Jeg opplever i hvert fall stor forskjell på isjas og bekkenløsning. (Har hatt 2 skiveprolapser tidligere)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som gjør at det kan ligne veldig på hverandre er at ved bekkenløsning kan du få stive muskler i hofte/rumpe/rygg som begynner å presse på nerver som går nedover bena ol. Det jeg først oppdaget bl var det øverst i rumpa, men så har det forplantet seg til andre steder, inni rumpa, i korsryggen og stråling nedover bena. Har fått beskjed om å ta det med ro fordi musklene i området rundt bekkenet må jobbe så hardt når bekkenet er ustabilt, og de blir overarbeidet og stive. Synes det høres veldig ut som du har bl. Mitt råd er å komme deg til behandling så fort som mulig! Lykke til !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...