Gå til innhold

Noen som har fått svangerskapspenger her???? Og på hvilket grunnlag???


Lykkelig mor til tre

Anbefalte innlegg

Og på hvilket grunnlag har du fått svangerskapspenger?

 

Jeg har ikke rett på sykepenger, kan derfor ikke sykemelde meg.

 

Lurer på om det er noen som har fått svangerskapspenger via trygdekontoret som kanskje er litt i grensen for å kunne få det?

 

Og jeg snakker om svangerskapspenger.. ikke fødselspenger.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trodde at kriteriene for å få svangerskapspenger var at arbeidsplassen ikke kan tilrettelegge arbeidet for deg dersom arbeidet du skal utføre innebærer fare for deg og barnet. ( f.eks svært tungt fysisk arbeid, vold, giftige gasser osv ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stemmer det.. men det står ogsså noe om stress...

 

Jeg lurer på hvor grensen går der. Om det er noen som har fått som er i grensesonen som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg søker om det, men har ikke fått svar enda. Sliter med bekkenløsning og legen ville jeg skulle søke på svangerspakspenger istedenfor å "bruke opp" sykemeldingtida i tilfelle jeg skulle slite også etter fødsel og permisjonstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal kontakte bedriftshelsetjenesten og jordmor til mandag.. er veldig spent på hva om det kan komme noe ut fra det.

 

Men.. selv om Jordmor søker på dette.. så kan jo trygdekontoret gi avslag. Hvor lang er behandlingstiden? Må jo gå på jobb evt helt til jeg får ett svar fra trygdekontor jeg da...

 

 

Huff.. jeg er lei dette her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk svangerskapspenger, pga stråling på arbeidsplassen min kunne være skadelig for babyen. Kunne ikke bli satt til noe annet arbeid heller. Var hjemme en liten stund, men så begynte jeg i ny jobb. Så nå jobber jeg fullt, og får vanlig lønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte på hva du mener med å bruke opp sykmeldingstida. Er det begrenset Hvor lenge man kan være sykmeldt i svangerskapet og hvorfor?.

 

Er selv i uke 20 og er enda ikke vært sykmeldt bortsett fra 14dager ved en blødning. ryggen begynner nå å skrante, har hatt prolaps tidligere.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel noe med at man kun kan være sykemeldt ett år, så må man arbeide seg opp nye rettigheter. Går vel stort sett greit, men kan jo være at man sliter med plager også etter fødsel, bekkenplager feks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...