Gå til innhold

Ordinær ul i dag:) Ny termin og fine bilder:)


¤Kab&snuppene2006&2010¤

Anbefalte innlegg

Vært på Ullevål og hatt min ordinære ul.

 

Terminen ble 15 nov istedet for 9-10 som er vært sagt ved 5 andre ul.

 

Babyn vår var så eksemplarisk der den lå. Jordmor sa at det var sjelden at babyene lå så fint til. Hun tok mange bilder av hjertet og annet som hun beholdt selv, og som hun skulle bruke i undervisning ol:)

Vi fikk 3 fine bilder av babyn som var veldig aktiv, men som desverre ikke hadde lyst til å vise om den var jente eller gutt.. litt sjenert med andre ord:) Alt så kjempefint ut, og morkaken hadde nå flyttet seg og lå helt foran på magen..

 

Var en deilig følelse:)

Har lagt ut bilder fra denne ul og forrige ul under nicket mitt for de som vil se:)

 

Men jeg må innrømme at jeg ble fryktelig nysgjerrig på om det er en jente eller gutt nå altså.. sånn er det når man vet at man ikke kan få vite:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk forresten fødeplass på Ullevål, på fødeavdeling B.. Jippi! Da blir det hotell på meg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du har hatt en kjempefin opplevelse:)

Jeg var på ultralyd i går, og terminen min ble også flyttet til 15. november. (Hadde 5. november før).

Var skikkelig herlig å få se babyen. Det var en søt liten jente som viste seg fram:)

Morkaken min lå også foran på magen.

 

Herlig det ul-bilde hvor babyen din suger på totten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei, og gratulerer så masse med overstått UL. Rekker ikke sjekke bildene nå i kveld, men skal se på de i morra. Tenk, Kab, dette hadde du ikke trodd dadu fikk den blødningen tidlig i 1. tri. Du er en skikkelig solskinnshistorie, du!!!!

 

Gir rapport etter vår UL mandag, er litt småbekymra fordi jeg har mye småvondt i magen. Har kjent litt lite liv i det siste også. Men men, er vel bare psyken min som spiller meg et puss....

 

Ha en fin helg videre :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, så gøy, for jeg har også nemlig termin 15.nov og skal føde på Ullevål, selv tror jeg at den kommer 5.nov da ;o)

 

Det er en gutt i magen min. Vi har bare vært på 3D UL forløbig, skal på ordinær på Ullevål 20.juni, så da får jeg endelig vite hvilken avdeling jeg får plass på.

 

Håper vi treffes der da, hvor gammel er du og barna dine om du har noen? Jeg har en gutt som i november er 2år og 10mnd gammel og selv blir jeg 23 år i juli.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:)

 

Jeg har ingen barn fra før og blir 26 i år. Jeg bor utenfor Oslo, Rælingen.

 

Tenkte kanskje vi skulle ta en 3d ul en gang utover på sommern. Kanskje er vi mer heldige da og ser om det er en liten gutt eller jente:) Men jeg tror det er gutt jeg da:)

 

Hvor tok du 3d ul og hvor mye måtte du betale for det? Jeg tenkte vi skulle prøve å bestille nede i Tønsberg. Har hørt at det koster mye mindre enn her i Oslo området. Mener jeg har sett det koster 650 på Nøtterøy Klinikken.

 

En ting jeg synes er litt rart er at jeg fikk ny termindato i går og den ble satt til 15 nov, og at jeg var 17+2 i går. Men i følge tidligere regning og barneverden(samme utregning som de andre legene jeg har vært hos, er svangerskapet 40+2) skulle jeg da i går vært 17+4, ikke 17+2. Regner de på Ullevål svangerskapet som 40 uker bare, og ikke 40+2 da eller? Hvordan stemmer dette hos deg?

 

Blir spennede å se om vi havner på føden samtidig da:) Om du får plass så får du vel kanskje på avd B du også da.. for de fyller kanskje opp A først?!

 

Uansett så er dette kjempe spennende og jeg kan nesten ikke vente med få møte babyn min:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi tok i tønsberg kostet 750kr fra 1.juni ;o)

 

I UL uke 9 var terminen satt til 12.nov, mens terminen min er 18.nov, siden jeg har lang syklus på 32 dager, så legens termin er 14.nov og da siste UL altså 3D (de tok 2D der også) Den ble satt til 15.nov, så da forholder jeg meg til det, aner ikke hvordan de regner jeg, men han legen på 3D han regnet ut fra målene på babyen, hode, linningen el hva det heter (hoftene), lårbeinet også kanskje, så regnet maskinen ut selv, på noen mål var babyen noen dager yngre enn f.eks hodemålene til babyen hehe...

 

Men jeg vet befruktningen skjedde rundt 20.feb, forgje gang fødte jeg 9 dager før termin. Ja, kanskje de fyller opp avd A først, det har jeg ikke tenkt på, for vite det 20.juni da.

 

Har du msn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så koselig å lese kab¤ ! Ja, ja da ligger du "bare" 2 uker før meg i løypa.....ikke lenge til jeg tar deg igjen..hihi. Flotte bilder du har fått med deg hjem også! Er det bedre med smertene i magen og kynnere nå?? klem, klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer sikkert til å få en ny termin på ordinær ul på Ullevål også..hehe, skal ikke være greit dette her.. Men uansett så bytter jeg nå uke på mandager, så nå er det ikke lenge til jeg går inn i den uken jeg trodde jeg var i:) Er litt kjipt å bli satt tilbake, selv om det bare er 5-6 dagers forskjell.

 

Blir spennede å høre om de regner ditt svangerskap også som 40 uker og ikke 40+2 da. For da regner de litt annerledes enn hos jordmor på helsetstasjonen og hos legen. Men det er jo greit det at man regnes som overtidig 2 dager tidligere kanskje:)

 

Heldig som fødte før du da.. Man kan jo håpe..hehe:) Jeg tenker så mye på hvordan den siste tiden vil være.. man må jo mer eller mindre konstant gå rundt å kjenne etter om noe skjer..

 

Har desverre ikke msn, men vi kan jo snakkes her inne på denne tråden:)

 

Hvor er du fra forresten? Oslo eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt bedre med kynneren tror jeg.. har flere jeg ikke kjenner så mye til nå.. magen blir bare superhard. Men ryggen er fortsatt vond.

Jeg veksler mellom verandaen og pcn i dag. Orker ikke sitte pal i solen..er så varmt.. men jeg klager ikke;)

 

Hvordan er det med deg da? vokser magen?

 

Skulle ikke noen sett opp et nytt treff nå i juni da? hmm?!

 

Kos deg med varmen og magen da;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mager vokser og strutter.....særlig på kveldstid. Om morgenen er den ikke fullt så stor....

Jo, junitreff skulle settes opp i slutten av juni... Venter i spenning!!

Ha en super dag du også!

 

KLEM

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...