Gå til innhold

Husmalingsdugnad i dag. Er det fali` tro?


Skrømti

Anbefalte innlegg

Kom plutselig på den ikke så kjekke dugnaden vi skal ha i helga: Male lelighetene i sameiet.. Ikke tør jeg stå i stige, så det får bli bakkearbeid på meg ( ikke hadde jeg tatt sjansen heller, med tanke på Omstendigheten jeg er i : ) )

 

Meeen, hva med selve malinga? ( eller beis er det vel) Det kan ikke være uheldig vel? Det er jo tross alt ute, og med den vinden som er her på Sandnes allltid så er ikke ventilasjon noe problem.

 

Hva tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har det samme i vårt sameie om dagen, og jeg er fritatt :)

Vet ikke om det er skadelig, men jeg har ikke mye lyst til å stå og puste inn gassene fra malinga...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kommer jo litt an på vinden og sånn da- jeg tenkte jeg skulle male her en dag, men merket fort luktet (fritt for vind). Malingen er ikke bra for deg- da ville jeg anbeflat maske. Ikke vanlig støvmaske, den fjerner ikke de farlige stoffene men egen maske for sånt (ca 500,-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal også ha dugnad i vårt sameie neste helg:)

Gleder meg jeg! Det er nok ikke farlig så lenge det er ute.

Det er nok annenledes om det var inne på et lite rom med lite ventilasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv malt mye nå under svangerskapet! Vil bli ferdig med huset før babyen kommer! Så lenge man lufter godt, sku jeg ikke tro det var noe farlig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

 

jeg ville droppet det hvis jeg var deg. Vi driver selv med oppussing og jeg "får ikke lov" til å oppholde meg i malingsstanken..Vi skal være litt primadonnar under graviditeten! Du får heller bidra dobbelt så mye etter vidunderet er født..

 

Hvis du føler du absolutt "må" stille opp, anbefaler jeg deg å bruke maske som sparer deg for innhalering av malingen..

 

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sitter nok en del gasser igjen på husveggen også, inntil malingen tørker. Jeg ville i hvert fall ha benyttet en sånn maske som skal beskytte mot gasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok droppet å male/beise var jeg deg. Men det er jo utendørs og du kan jo pusle litt med noe annet, rake eller lignede. Elers å får du tilbyd deg å koke kaffe, steke vafler eller noe. Du kan jo godt være ute og rundt der, men_jeg_ville ikke stått så nære osm man må da man skal male.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for fine svar jenter, de fleste så jeg ikkke før nå. For det har nemlig vært en særdeles travel helg.. 3 FULLE dager med maling/oljebeising... Hm, håper den lille ikke har tatt skade..

 

Skal til jordmor for første gang i morgen, og da håper jeg at jeg får høre hjertellyden som tegn på at det fortsatt står til liv der inne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri deltatt. Og har selv utsatt all malingen som var planlagt her hjemme, kanskje blir det til neste sommer. Vil vite at om det er noe galt med babyen så har jeg vært så forsiktig som det er mulig. I og med at man ikke er helt sikker på hvor farlig det kan være, hvor mye som skal til før det kan være farlig, osv... Hvorfor ta sjansen?

 

For øvrig er jeg sikker på at det i 99,99999% av tilfellene går helt fint, så du har nok ikke tatt noen skade av det. Er bare selv litt pysete, og vil vite at jeg gjør alt for den i magen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke for å hisse opp noen hormonelle jenter her, men jeg syns dere virker litt overhysteriske med tanke om dette asså.

Jeg for min del tenker ikke så mye på det. og er med på det meste...med måte selvfølgelig!

 

fant en link jeg som bekrefter min påstand om at maling utendørs ikke er farlig:

 

http://www.babyverden.no/templates/QApage____2827.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...