Gå til innhold

Noen rundt 18. uke som ikke kjenner spark?


Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg er 17+1 i dag, og er usikker på om jeg har kjent noe liv.

Alle her inne diskuterer hvor tidlig de har kjent spark, men er det mange som ikke har kjent noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kjente ikke liv før jeg var i uke 19/20. Det er helt forskjellig fra person til person.Mange skriver her at de kjenner liv veldig tidlig, og de er ofte flergangsfødende. det gjorde meg stressa i begynnelsen, men så roet jeg meg ned, og da kom bevegelsene i magen gitt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv første gang rundt uke 20. Veldig deilig, alt ble mye mer virkelig da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 17+2 idag, og veldig usikker på om jeg har kjent liv..Har av og til kjent "en følelse" som jeg ikke har kjent før så lenge jeg har levd, men kanskje det bare er noen sammentrekninger i livmora eller noe?

 

Det kjennes ut som om noe kniper tak inni magen, veldig lik leamus som har blitt forklart før. Så kanskje det er Druå som romsterer..!

 

Jeg prøve å ikke stresse med det, det er jo tidlig enda. På mandag skal jeg til jordmor, og får høre hjertelyden. Om alt står bra til da så er det fantastisk, så får sparkene komme når de komme!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei skrømti. Leamus-følelsen er babyen som romsterer, helt sikkert. Kos deg med det du kjenner, du :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Førstegangsfødende kjenner de første sparkene rundt uke 20. Har nevnt det før på disse sidene, men kan gjøre det igjen for jeg syns det er litt rart...

Jobber med ei dame fra Polen, og hun sa; "Når du kjenner det første sparket, tell 20 uker fram i tid, det er babyens termin!" Bomma på 1 dag med min første, og det var nærmest av alle.....;-) Stemmer helt sikkert ikke på oss som har født før, for vi kjenner jo ofte spark tidligere i sv.skapet. Venter i spenning her selv. 14 uker....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kjente ikke spark før uke 20/21, eller var det 21/22? Men har kjent det hver dag siden =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjente ikke spark før jeg var i uke 22. Tror kanskje jeg kan ha kjent det en gang i uke 18 ca men var ikke sikker på det da iallefall. Morkaken min liggger utover, så det er vanlig å kjenne det litt sent. Men må innrømme at jeg var temmelig nervøs ei stund. Selv om jeg vet at det er mange som ikke kjenner det før etter godt over 20 uker.

Problemet med dette forumet er at en hører om alle som kjenner noe tidlig og blir skikkelig stresset, for en tror at det er slik for ALLE. Men en hører selvfølgelig mest fra dem som har kjent det...

Dessuten er jeg av den skepiske typen, så jeg brukte nok litt tid på å tro at det virkelig var babyen jeg kjente. Første skikkelige spark som jeg husker, kjente både jeg og pappaen samtidig...

 

Lykke til videre! og sparkene kommer helt sikkert:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på ul da jeg var 19+0, og da hadde jeg ikke kjent noe enda. Syns det var rart å ligge der å se de to som kavet og rørte seg uten at jeg kjente noenting. Men så tidlig har de så god plass, så de ligger bare og sparker i fostervann. Kom vel noen bevegelser i uke 21 eller 22 tenker jeg. Merket også leamus-følelsen først, og det at det kjentes ut som små bobler som sprakk.

 

Det er en artig følelse! Ikke stress med når du kjenner noe, eller når andre mener du burde kjenne noe! Du er ikke i tvil når tiden kommer! Og når du kommer til ul så ser du jo at det er liv der!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 18 uker på vei og har bare kjent "fornemmelser" til nå. Men var på ultralyd i går og der var det full action!! Men morkaka ligger foran og skjermer for sparkene, det er nok årsaken til at jeg ikke har kjent tydelige spark enda. Så du skal bare slappe av, er helt normalt ikke å kjenne tydelig liv så tydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, jeg er 16+6 og de siste dagene har jeg kjent etter ofte for jeg har så lyst å kjenne noe! Men jeg vet det er tidlig, og jeg har litt ekstra polstring på magen så da tar det kanskje litt ekstra tid før det kjennes utenfra. Synes det er "noe" der når jeg legger meg om kvelden, men det er nok bare innbildning og ønsketenkning.

 

Jeg smører meg masse med tålmodighet og solfaktor og nyter sommeren mens jeg venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...