Gå til innhold

Pappaperm


upsidupsi

Anbefalte innlegg

Jeg aner ingen ting om hvirdan dette fungerer bortsett fra at han skal ha to uker i forbindelse med fødselen.

Hvordan er det med resten?

Jeg jobber som lærer og skal ha permisjon i et år fra midten av oktober. Dette betyr at jeg er i permison når vi har lovpålagt ferie. Får jeg den tilbake eller mister jeg den???

Er det noen som har noen gode forslag til hvordan permisjonen kan gjøres best?

Takknemlig for alle svar.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Far har rett på 2 uker fri etter fødselen, men dette er permisjon som ikke trygdekontoret dekker... Om han får lønn de to ukene, er opp til arbeidsgiveren hans... Han trenger ikke å ha 2 uker, dette er frivillig...

I tillegg så har far rett på 5uker av dine uker... Det er 53 ukers permisjon til sammen, men 5 av disse skal far ha!

Mange velger det slik at far overtar permisjonen helt på slutten når mor er ferdig med sine, slik at mor kan jobbe når mens far har 5 ukers permisjon... Det er vell dette som er mest "vanlig"....

 

Lykke til:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappan har rett på 2 uker i forbindelse med fødsel ja.. det er opp til arbeidsgiver om han får lønn disse to ukene! Pappan har 6 uker i tillegg til disse 2 ukene, disse er det vanlig at han tar når mammen er ferdig med sin permisjon. Han kan ikke ha permisjonen sin samtidig som du har din. Du må enten ha ferie når han har permisjon, eller gå tilbake til jobb.

 

Du mister ikke de 4 ukene med ferie, disse kan du ta mens du har permisjon, og du vil da forlenge permisjonen med 4 ekstra uker.

Du trenger nødvendigvis ikke ta ferien i permisjonen heller, du kan ta ferien f.eks. når pappan har permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...