Gå til innhold

Hva syns dere om dette?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Sambo har snakket litt høyt om og gifte seg neste sommer. Jeg ser liksom ikke helt hvordan det skal gå, siden det krever mye penger...rekker ikke få spart så mye nå, det er så mye annet som også skal betales.

 

Men så lurte jeg på om dette var en tanke, eller om det blir for dumt. Sambo syns det var greit så jeg hører hva dere syns.

Mine tanker til ett rimelig bryllup:

-Jeg kjøper en flott kjole i en butikk, ikke brudekjole. ca 1000 kr (eller minder for den saks skyld)

-Sambo kjøper en ny dress rundt samme prisen

-Jeg har bare en enkel lilje eller noe i stede for en stor brudebukett, enkelt og greit (jeg er veldig glad i liljer da)

-Vi kjøper chamapgne til gjestene når de kommer, resten av alkohol må de ta med selv.

-Festen holdes i hagen til svigers, vi leier ett stort party telt.

-Får noen til og komme og vie oss på stede. Det koster 1500 når man er medlem av hef tror jeg

-lager salat, potetsalat og tilbehør til grillmat, stiller med grill, men gjestene må selv ta med kjøttet de ønsker og spise.

 

Jeg tror dette kan bli kjempeflott jeg. hva syns dere? Virker det litt billig? Noen som vet hvor man kan få leid en stor grill og hva slikt koster? og hva det koster og leie ett stort paprty telt? Hvor mange gjester vi blir vet vi ikke enda, men vi føler oss også litt friere på det punktet hvis vi gjør det på denne måten...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Jeg syns dette høres veldig fint ut jeg! Det er jo dere som skal gifte dere og hva dere syns er det viktigste. Tror det vil bli en kjempefin dag :)

 

forresten; vielse gjennom hef koster 3000 kr.. er ikke akkurat billig, men nå koster jo kirker etc omtrent like mye. Skal vies av hef selv, så tror det blir vel verdt pengene!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok...men er du medlem i hef? syns huske at de som var medlemmer fikk det for halv pris skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo deres dag og da er jo alt lov. Var akkurat i et 45 års lag som var ordnet akkurat slik du har beskrevet. Vi tok med grillmaten og drikke og verten hadde laget alt tilbehør. De hadde to store griller som de hadde laget av tønner. Delt de i to på langs og laget rist. Fungerer kjempefint.Men det ble veldig rotete. Noen sto og grillet og noen ventet. Ble litt usosialt. Så jeg personlig hadde ikke valgt grillmat. Jeg synes det hadde vært bedre med koldtbord. La de ta med seg en rett hver seg. Da kan også folk sitte mere sammen og kose seg. Bare et forslag fra meg. Uansett lykke til

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syntes det hørtes kjempe topp ut. Party telt kan dere jo også få kjøpt billig på plantasjen. Store griller får man helt sikkert kjøpt billig på finn.no eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til Keiko; ja er medlem i Hef, men må likevel betale 3000 kr. Det kan jo hende det er forskjell på fylkeslagene (vi tilhører oslo)?

 

Er jo bare å sende en mail til de og høre! Til HI; husk å være ute i god tid - det var bare flaks at vi fikk og booket det i januar (vies 19 august).

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser at jeg har tatt feil. 1500 var for navfest når man ikke er medlem. beklager!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

veldig væravhengig å ha det i en hage med et partytelt da men, kunne nok ikke satsa på det i trøndelagen nei;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi er tøffere enn toget og skal ha telt i hage på vestlandet:))) Men, det er ikke billig. Du an kjøpe rimelige telt på plantasjen og jysk, men de er ikke store og du trenger da flere telt for å få plass til alle gjestene.

 

Vi har nettopp fått pristilbud fra leverandør, de skal ha 10 000 for utleie av telt 9x18 meter. I tillegg må man ha bord og stoler, fat, bestikk og glass og det som hører til. Hadde trodd det skulle bli rimeligere enn å ha det i et samfunnshus, men der gikk jeg på en smell, gitt!!!

 

Sukk... Avogtil tenker jeg at det hadde blitt greiere å ha det på et grendahus.

 

Får satse på at det blir en heidundranes fest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen venner av oss ville sette opp sånn stort partytelt i hagen. Det kosta 30.000. Var med montering da. De ville sette det opp selv, men nei... Det fikk de ikke lov til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at partytelt er dyre å leie. Det kan ofte være mye billigere å leie et samfunnshus. Vi måtte betale 1500 kr for å leie et samfunnshus + 1000 kr hvis vi ikke ville vaske selv. jeg synes dte avr kjempebillig!!!

 

Personlig synes jeg ikke noe om at hver og en skal grille sin mat i et bryllup-. Det blir ofte lite sosialt, da noen griller, noen står og venter på tur og andre spiser! Dessuten kand et frot blir litt "grisete" å grille i finstasen....

 

Hvis du ikke vil ha middag, ville jeg heller satset på koldtbord. Det behøver ikke bli dyrt og du kan lage det meste selv (kanskje med hjelp av familie og venner?). Å bestille koldtbord trenger heller ikke bli så dyrt...

 

Hvis du ønsker middag, behøver ikke det heller å bli så dyrt hvis du lager endel ting selv. F.eks rekecotail eller spekeskinke/melon til forrett (= billig). Is og frukt til dessert er heller ikke så dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...