Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Sønnen til sambo er 11 år. Da jeg var på den alderen ordnet jeg med presanger til mine nærmeste selv. Enten laget jeg, eller så sparte jeg penger og kjøpte. Så jeg synes guttungen også burde kunne gjøre dette selv. Nå har sambo snart fødselsdag og han mener jeg skal være med å ordne alt. Finne på gaven, kjøpe den, betale den, pakke den inn. Det eneste guttungen gjør er å skrive et kort. Det er jo ingenting personlig over denne gaven. I hvert fall ikke fra sønn til far. Selv om jeg alltid prøver å ordne det slik. Hva er vanlig hos dere? Hvortid er ungene gamle nok til å ordne dette selv?
Lis67 Skrevet 9. juni 2006 #2 Skrevet 9. juni 2006 Mine barn har fått penger fra meg til å kjøpe gaver til søsken og pappa'n fra de har vært ca 10 år gamle. De får ikke mer enn 50kr i lommepenger og det holder ikke til så mye mer enn det de kjøper til lørdagsgodt. Derfor får de penger utenom til bl.a gaver. Den ene gutten min har i alle år vært veldig flink til å lage gaver selv, han liker å gjøre det og mottakerne blir alltid så glade for det de får. De andre to har jeg prøvd å oppmuntre til å lage noe selv, men det ligger ikke for dem, og det respekterer jeg. vennlig hilsen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå