moffi Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Ja. Ikke mye jeg har skrevet her siden BIM. Det er liksom ikke like spennende lenger...På BIM ventet man og ventet og ventet på det lille underet som skulle komme og så...puuuuuh...alt gikk bra!!! Etter det har i hvert fall mitt liv bare vært glede på en måte. Klarer ikke å være ironisk og morsom da.=) Men jeg kan selvsagt fortelle litt om Stefan. Han er en merkelig liten skrue. En arbeidsom og tålmodig sjel tror jeg han er. Og mild. Han er veldig søt. Han er aldri sint, men kan bli skuffet så den lille munnen begynner å dirre. Da kommer mammaambulansen med fulle blålys umiddelbart.Dakar liten! Så blir han lei av skravlekjerringer som spiser lunsjer i et kjør. Da vil han helst slippe å sitte på fanget og høre på all praten etter en liten stund, og heller ligge å fekte på lekene sine på et teppe på gulvet. Så gidder han ikke klesbutikker heller...ser jeg konturen av et mannfolk? Stefan sover ordentlig godt om natten. Det har han gjort hele tiden egentlig. Han sovner greit inn hvis han har dynesnippen å kose med i ansiktet, eller hvis han får sutte på sengehimmelen sin i tynn myggnetting. Så sover han fra åtte om kvelden og 9-12 timer før jeg våkner av smattelyder som betyr at han vil ha påfyll. Tilsammen er natta tolv til fjorten timer lang før han står opp og har sin glansperiode for dagen. Masse deilige smil og koselyder og forsøk på å forme ord som agoooo og mamam. Jeg får gjort litt i huset mens han leker på egenhånd. Så vil han sove etter ca 2 timer. Er jeg fornuftig går jeg en tur. Er jeg ufornuftig baker jeg noe godt og inviterer til et eller annet. Tiden går fort. Har en søt nabo å trille tur med i umiddelbar nærhet, ellers har jeg jo disse søte Follodamene jeg traff på BIM. Kjempekoselig gjeng! Hurra, hurra:) Har veldig lyst å ta turen inn til Oslo en mandag for å se noen av dere andre BIM damer også snart, men så er det alltid noe som kommer i veien merkelig nok. De gamle klærne passer igjen selv om jeg veier 3-4 kg mer enn før jeg ble gravid. Er veldig sulten for tiden. Trenger energi til melkeproduksjonen. Da Stefan var 5-6 uker var han plaget av en del luftsmerter. Da ringte jeg en kiropraktor som vi bare trengte å gå til en gang, så ble han bra. Stefan har vært på hytta 2 ganger og i Hellas en gang allerede. På nye steder er han alltid litt stressa på en måte første dagen. Akkurat som om han merker at alt er ukjent og kanskje uforutsigbart, selv om han er liten. Så ser han kjente mønstre og blir seg selv igjen... Klem til alle fra moffi og Stefan
temasti - vil ikke ha nr 4 Skrevet 12. juni 2006 #2 Skrevet 12. juni 2006 Hei Moffi. Mulig jeg er bittelitegranne emosjonell og hormonell nå, men... Du skriver så det treffer meg midt i magen, selv om du har det bra... Sitter her og ler og tuter om hverandre etter å ha lest innlegget ditt mange ganger!!!
LilleGumman Skrevet 12. juni 2006 #3 Skrevet 12. juni 2006 Høres ut som dere har det veeeeldig bra, Stefan og du. Akkurat så avslappet som livet bør være nå!!! Er imidlertid skikkelig "misunnelig" på nattesovingen til Stefan - Leonora er nå 7 uker og jeg begynner virkelig å merke at det ikke hadde vært så dumt med litt mer enn et par timers søvn om gangen... Prinsessen nekter helt å sove i egen seng etter første amming på natten og da blir det til at hun havner i dobbeltsengen med mamma'n som en sovende melkefontene mens pappa'n jages på gjesterommet... Ja, ja. Vi får vel mer dreis på det etterhvert. Har du gode tips mottas de gjerne! Si i fra hvis du og flere av Follodamene skal på Oslotur i løpet av nær fremtid da. Hadde vært hyggelig med et treff ;-)
moffi Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #4 Skrevet 13. juni 2006 Hei Troll og Gummor og andre rare "dyr"(les;melkekyr) I dag har jeg og Stefan vært i frognerparken og møtt en venninne fra Bærum som også har en liten gutt på omtrent samme alder som Stefan. Hun dro meg med inn i en malebutikk også sløste vi bort en drøy tusenlapp hver på megasvære lerreter, akrylmaling og gullfarge, spatler og pensler. Her skal det bli moro!!! Litt verre var det å komme seg hjem fra Majorstuen med disse svære greiene midt i ruschtrafikken. T-banen sto nemlig, så jeg og Stefan måtte ta blåtrikken med greiene våre. selvfølgelig ble han råsulten på den trange turen ned til Aker brygge, men folk hjalp oss av og vi rakk båten til Nesodden med minus et minutt i margin:) Der fikk vi slappet av og Stefan fikk spist. Så tok vi bussen. Da vi gikk av, tilbød en snill mann seg å bære lerretene mine for meg opp en lang, fæl bakke heldigvis...så kom vi oss hjem da. I går fikk Stefan sin første vaksine. Han satt og smilte så forventningsfullt og søtt til helsesøster. Så stakk hun han...... Han ble så skuffet! den lille underleppen hans dirret og tårene rant. På kvelden fikk han litt feber tror jeg, og gråt en liten bøtte da også, stakkar. Klem fra oss. Kanskje vi skulle ta et lite moden treff med picnic under noen trær i Frognerparken en dag kanskje?
moffi Skrevet 13. juni 2006 Forfatter #5 Skrevet 13. juni 2006 Lillagummanlille:Søvnråd er jo ikke lette å komme med, for de er jo så ulike alle disse barna...men det finnes visst et sleepscense-program som går fra mail til mail som inneholder mange gode råd. Jeg har linken på en mail jeg fikk av Attpåklatten:) som jeg kan videresende. En klok bok har jeg skjønt, selv om jeg bare såvidt har skummet de første sidene.
LilleGumman Skrevet 13. juni 2006 #6 Skrevet 13. juni 2006 Picnic i Frognerparken høres ut som en genial plan. Leonora og jeg er gjerne med! Været er jo bare sååå nydelig disse dagene. Hører det skal bli mer grått de nærmeste dagene og så finvær igjen til helgen. Kanskje vi skulle prøve et treff ut i neste uke dersom finværet er hos oss da? Mottar gjerne søvnrådene da - har litt angst for å legge ut mailadr her på nettet (sikkert bare overnervøs for alle mulige merkelige skapninger, men..)
LilleGumman Skrevet 13. juni 2006 #7 Skrevet 13. juni 2006 Synes jeg ser dere kjempe dere på blåtrikken ;-) Og godt å høre at det fortsatt finnes gentlemen! Tenker dere hadde en kjempefin dag i finværet. Godt at Stefan ikke har blitt syk av vaksinen da. Leonora skal ta sin første vaksine i begynnelsen av august, bare et par dager før vi skal i et bryllup. Satser på at også vi slipper unna feber og slapphet. Vi var forresten på 6-ukers kontroll i forrige uke. Leonora har tydeligvis tenkt å bli en stooor pike, for hun hadde vokst 6 cm og lagt på seg over 2 kg!
moffi Skrevet 14. juni 2006 Forfatter #8 Skrevet 14. juni 2006 Så deilig at hun legger på seg og vokser og blir enda mer Leonora:) Frognerparken til uka må jo bare bli bra! Tirsdag eller onsdag for eksempel. Skal til tannlegen mandag... Vi kan legge ut sted og tid som eget innlegg og oppfordre noen av de andre kjente å komme også. I dag testet jeg forresten ut min nyinnkjøpte Ergo bæresele. Den var helt fantastisk!! Bredt polstret mage/hoftebelte og brede polstrede skulderstropper som på en god ryggsekk. Flott design også. Den er konstruert til å bære barn på ryggen i, fra de er 5mnd til de er 5 år. ( For den som gidder det, liksom;) ) Barnet kan bæres på magen fra den er 3-5 mnd i samme selen også. Genialt!
strikkballen Skrevet 14. juni 2006 #9 Skrevet 14. juni 2006 Dah - fikk jeg somlet meg til å logge på. Så deilig det høres ut med sovingen til lille Stefan! Min gullklump var inne i en lignende tralt inntil for rundt 3 uker siden, og det var virkelig deilig å våkne uthvilt hver morgen. Men nå har han bestemt seg for at han trenger et ekstra nattmåltid, sånn rundt kl 0100... Og så et til rundt 0500. Heldigvis sovner han greit igjen, så jeg skal ikke klage. Dessuten er han strålende blid og møter meg med et stort smil og masse gurgling, selv midt på natten. Fikk nesten vondt i magen av vaksine-historien (det sier vel litt om at balansen ikke er helt i rute enda selv om gullet er nesten 4 mnd). Lille Christian reagerte på akkurat samme måte. Smilte, gurglet og kommuniserte det han kunne med helsesøster som så så snill og blid ut. Og pang - et vondt stikk til svar. Måtte tvinge meg til å ikke rive ham til meg. Frognerparken kan anbefales - det er virkelig nydelig der for tiden! Triller der ofte med lille Christian, for da sover han så godt. Og så har de kjempegode baguetter med krepsehaler på kafeen. Og muffins. Hadde vært veldig hyggelig å treffe dere hvis dere tar en tur dit neste uke. Da får jeg vel prøve å være fornuftig å legge meg... Beste jeg vet er å sitte oppe halve natten, så det klarer jeg sjelden. Kanskje en liten tur med bok på verandaen først. Kjære vakre sambo er opptatt med Tyskland-Polen. Begge gullguttene sover søtt (om enn etter en del protester fra 3-åringen). Lykkelige tider!
LilleGumman Skrevet 14. juni 2006 #10 Skrevet 14. juni 2006 Jeg er ledig både tirsdag og onsdag, bare bestem dag og tid du. Sikkert flere som kan tenke seg en tur ut i finværet også. Det er jo bare sååå deilig at sommeren endelig har kommet. En får ekstra overskudd av sånt, til tross for at en ikke akkurat får lagt seg i rett tid heller. Men nå MÅ jeg se til å få lagt meg snart. Skal ha barseltreff her hjemme på terrassen i morgen for gjengen fra helsestasjonen og da er det kanskje greit å være våken ;-) Forøvrig en kjempetrivelig gjeng!
LilleGumman Skrevet 15. juni 2006 #11 Skrevet 15. juni 2006 Litt frem og tilbake her, men nå er jeg opptatt på tirsdag likevel (travelt å ha barselperm ;-)) Hva med picnictreff i Frognerparken kl. 12 onsdag 21. juni? Sånn for å markere at sola snur og at vi må nyte sommer'n mens vi har den?! Kan legge inn treff både her på DiB og BiM tenker jeg. Idè om hvor i Frognerparken det er lettest å finne hverandre? Klem fra særdeles solbrent
Northernlights Skrevet 15. juni 2006 #12 Skrevet 15. juni 2006 Hei moffi =) Så koselig et innlegg! Jo, det er annerledes etter at babyen kom ut, enn da vi satt der med magene våre, og halsbrann,hovne føtter og hormonelle til tusen (noen av oss)... Min lillegutt har vokst kjempemye, og jeg prøver så mye jeg kan å holde tilbake babytiden, men den renner mellom fingrene mine...huff....Tiden flyyyyyyyyr! Lillegutt har også reist litt siden han ble født i oktober i fjor. Han ble døpt 150 mil unna, i North Carolina, og i mai feiret han sin aller 1.nasjonaldag i Norge. Veldig koselig! Enda en flytur står for tur i august. Da skal storebroren hans gifte seg. Tenk så heldig jeg er, som har både store og små, tenker jeg ofte med meg selv. For en usigelig glede å være mor, samtidlig som det kan være veldig slitsomt også. Heldig dere er som har trillevenninner. Jeg går alene for det meste, om ikke 8 åringen og gubben min bestemmer seg for å gå sammen med meg. Ha en flott kveld hjemme i Norge =) Klem fra
moffi Skrevet 16. juni 2006 Forfatter #13 Skrevet 16. juni 2006 Ja onsdag må bli bra:), Lillagumman. Skulle gjerne hilst på northernlights også! Du hørers så skjønn ut:) Tenk 15 juni fødte både Dream og Sommerbarn.... Hurra for dem! Endelig er de i havn de også Og Strikkballen; Koselig å lese innlegget ditt:) Håper vi sees i Frognerparken:)
strikkballen Skrevet 18. juni 2006 #14 Skrevet 18. juni 2006 Onsdag kl 12 passer fint, et bra sted å møtes er rett ved hovedinngangen, f.eks. Blir hyggelig å treffe dere! Så artig at både Dream og Sommerbarn har fått hilse på de små babyene sine - på samme dag!
LilleGumman Skrevet 18. juni 2006 #15 Skrevet 18. juni 2006 Har nå sjekket langtidsvarsel på samtlige kanaler og det ser ut for at det blir REGN på onsdag! Skal vi rett og slett utsette treffet en uke og ta picnictreffet onsdag 28. juni i stedet..? Hele denne uken skulle visst være litt mer utryggt på værfronten (kjedelig nå som vi har blitt så godt vant ;-))
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå