Gå til innhold

Tror magen sprekker snart..


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hatt endel kynnere, men i dag når jeg skulle på butikken en tur, ble magen sikkert dobbel så stor og hard. Pleier ikke bli så hard med kynnere en gang. Følte det var tungt å puste også. Jeg hadde nettopp spist MYE til middag, og drukket ekremt med vann. Er veldig plaget med luft også. Kan det ha vært en blanding mellom kynnere og luft? Hjalp å legge seg litt ned, men fremdeles ikke borte. Er 22+3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke godt å si...

 

Kjenner igjen beskrivelsen av at magen blir hard og at det nesten blir tungt å puste. Var mye plaget med det da jeg var gravid med nr. 2. Antar at det var kynnere. Fikk dette hver gang jeg prøvde å være fysisk aktiv, enten jeg gjorde husarbeid, var på jobb, eller på trening. Følte alltid at det var godt å ta seg en pause, strekke litt på overkroppen eller legge seg ned litt.

 

Tungt å puste kan det bli mot slutten av svangerskapet, pga at livmora presser mot ribbena, og dette vil nok bli verre når livmora strammer seg, trykket mot ribbena blir nok større da. Men kanskje 22+3 er noe tidlig for å føle trykk mot ribbena....??

 

Rart at følelsen ikke har gått over såpass sent på kvelden, antakelig flere timer etter at du skulle på butikken. Ta kontakt med lege eller jordmor hvis det ikke går over, eller hvis du er usikker.

 

Ta alltid kontakt med lege straks dersom du får sterke smerter samtidig som magen blir hard. Det kan være tegn på at morkaka løsner, og barnet vil da oksygenmangel og kan dø. Ikke for å skremme, men det er greit å vite. Heldigvis er dette noe som skjer sjeldent, men det er greit å være obs på det. Tror ikke det er noe fare for dette så tidlig i svangerskapet. '

 

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...