Gå til innhold

Vondt!!!


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Er i uke 16 nå, går inn i uke 17 i morgen, og har i dag hatt masse smerter i magen, der livmora ligger, utover på sidene og i ryggen. Er det flere som har opplevd dette og vet hva det kan være?? Har hatt blødning tidligere og blir derfor lett skremt med slike smerter....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være voksesmerter rett og slett. Man er inne i en god vokseperiode nå så kan være det. Blir magen hard i tillegg så kan det være kynnere. Jeg kjenner kynnerne veldig godt.. Har mye vondt i magen og ryggen, men tror det går bra fortsatt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har vært plaget med sterke magesmerter som har kommet og gått den siste måneden(er i uke 28), og ble henvist til UL siden det ikke ga seg. Smertene er værst på høyre side(kjennes som om noe klemmes hardt, til det nesten sprekker), men er også veldig øm i nedre del av magen. Er ikke særlig plaget med kynnere.

UL viste at babyen lå i skråleie med hodet ved høyre eggleder og rompa i bekkenet. Dermed blir ligamentene tøyd voldsomt ved sparking.

Fikk beskjed om å ligge på høyre side om natta for å hjelpe han til å snu seg nedover.

 

Jeg er gravid med nr 2, og var ganske sikker på at ligamentsmerter ikke kunne være fullt så smertefulle. Ble derfor veldig skremt, og synes det var betryggende med denne ULen.

Blir du veldig redd synes jeg du skal be legen om en henvisning til UL. Om det ikke er noe galt, kan man iallefall få en bedre forståelse av smertene.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er i uke 26, og har til tider også vært plaget med ganske sterke smerter, fra nederst over symfysen, og oppover langs siden av livmora og inn i ryggen. Legen min trodde det bare var voksesmerter. I tillegg kjenner jeg godt at baby ligger og sparker mye rett nedover og litt på skrå bakover, og av og til treffer punkter som er ømme. Så slapper haldigvis litt av med de smertene nå. Men siden du blir ekstra bekymret pga blødninger itdligere, synes jeg du skal ta det opp med legen/JM din, og be om å få en UL. Slik kan du få en forklaring på hva smertene er, og slippe å være redd. Du skal jo ikke gå å bekymre deg uten grunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde akkurat slike smerter i en periode rundt uke 18-19 og ble litt skremt av det ja, men tok det opp med jordmor og hun sa at det mest sannsynlig var voksesmerter og/eller kom av at babyen lå veldig på ene siden av livmoren og at det derfor ble litt "sidetungt". Jeg skulle ikke bekymre meg for dette.

Var på UL i uke 19 og da så alt helt fint ut, og smertene gav seg etterhvert. Er nå i uke 21 og kjenner bare antydninger til dette av og til.

Går nok helt fint med deg skal du se :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...