Gå til innhold

Hvor mye bør det legges i verdi i gaven????


Nickeløs

Anbefalte innlegg

Helt ærlig folkens,- når man er invitert i stort bryllup på hele seansen.

Hvor mye bør hver og en legge i gaven,

altså nå snakker jeg kroner og øre.

Jeg syntes f.eks en sum per pers var ok, og om man er invitert som par burde denne dobles.

Spørsmålet mitt er altså hvor denne summen bør ligge,

vil jo ikke virke smålig på en bryllupsgave.

En i gjengen foreslo 200 pr pers, noe jeg synes er litt lite.

Hvor ligger deres magiske grense?

Er det ikke noe som heter at man skal dekke opp kuverten...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

syntes man bare skal gi det man har råd til,man skal ikke gi mer en man har råd til.

er tanken som teller,og de blir nok mer en glade nok for at dere kommer.

blir vi ihvertfall..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jooo... jeg snakker ikke om å blakke seg her,- men i forbindelse med f.eks å spleise på en gave, hvor mye bør hver og en bidra med.

Ingen som har mening om det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har de ikke lagt ut noe ønskeliste et sted da, så ser dere hva de ønsker seg, og kjøper noe av det? Det kommer kanskje litt an på hvor mange dere er også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg er gjest tenker jeg også at "det er for lite, jeg må kjøpe noe dyrere/flottere og ikke være så smålig" -da ville jeg tenkt 600,- fra oss (et par). Er det til søsken for oss ville jeg steget til 1000-1500,-

 

MEN!

Vi skal gifte oss og da vil jeg ikke forvente at folk kjøper så dyre gaver, til jul og bursdager synes jeg det er vanskelige å ta i mot gaver som jeg ser/vet er dyre og jeg skulle ønske at vi mennesker ikke var så materialistiske. Tror jeg vil føle det vanskelig i bryllupet også om det strømmer på med dyre gaver DET ER JO IKKE DERFOR VI GIFTER OSS!! er det vell??

 

Skjønner dilemaet ditt, man vil jo ikke virke smålig samtidig som man føler på at det er stort innhugg i lommeboka... Var nok ikke til stor hjelp, -men slik tenker da jeg LYKKE TIL

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt enig med alle...Var nylig i bryllup til en av mine beste venninner. Vi (samboer og jeg) gav en presang for 600 kroner. Tenkte at jeg nok burde ha spandert mer, men da vi måte reise langt og betale endel for overnatting og slikt, synes jeg 600 var greit.

 

hadde det vært "i nærheten" hadde vi nok brukt rundt en 1000kroner.

 

Ville sett alt under ett, og tatt en avgjørelse utfra det- Det med at man skal betale det kuverten koster synes jeg blir litt dumt. Om noen da lager det meste selv og får en grei avtale med leverandører, så skal et par " bare" gi gave for 400 kroner, men hvis et par har festen på hotell, så skal de få gave for 2000 kroner? Synes det virker svært urimelig (her tok jeg eks i gave/kuvert pr person)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vel..

skal i bryllup til søstra mi på lørdag, og vi har putta ca 600 kr pr pers i gaven. så jeg og mannen min har kjøpt gave til 1200 kr til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke lett det der....

Har ikke vært i bryllup siden jeg var yngre, og da var det mamma som stod for gavekjøpingen.

Men når jeg satt meg ned for å skrive ønskeliste til bryllupet mitt skrev jeg masse rimelige gaver.... Får helt angst av tanken på at mine venner og min familie skal bruke masse penger på gaver til oss....

Men har jo selvsagt forståelse for at man ikke vil virke smålig også...

Og hvis man skal kjøpe det som dekker kuverten får vi masse billige gaver:) Betaler 170 kr kuverten jeg:)

Syntes du skal gi det du føler er riktig og det som passer din økonomi... kanskje tenke litt på hvor nærmt du står brudeparet også..

Hadde min bestevennine giftet seg så hadde jeg gitt for rundt 1000 kr tror jeg (pluss noe litt personlig i utdrikkningslaget) men hadde en av mine søsken giftet seg hadde jeg nok brukt 1500 kr.

Men hvis det hadde vært et søskenbarn/ikke så veldig nær venn osv. ville jeg gitt for mellom 500 og 800 kr tror jeg...

 

Vet ikke om du ble så mye klokere med dette svaret ( jeg fikk iallefall trimmet tastaturer)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror 500kr pr pers er vanlig. 200kr er ikke akkurat mye til et bryllup? Jeg er student og alltid blakk, men selv jeg blar opp 500kr til brudeparets store dag! 1000kr er en passelig sum for et par. Om man er bedt i hele sermonien vel og merke. Om man er bedt kun til kaffen er man regnes som en såpass perifér venn at 200-300kr er OK.

 

Jeg har sendt pressanger til rundt 200kr til de vennene mine som har giftet seg kun med familie til stede og jeg. 200kr er IKKE mye penger. Det er en middag på Peppes liksom. Her er det snakk om prioriteringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...