Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #1 Skrevet 8. juni 2006 Vi gifter oss neste sommer, og med to små barn (1,5 og 3,5 når den tid kommer) så tror jeg ikke jeg orker masse styr med hele slekta og en haug med venner fra begge sider... Tenkte egentlig på at vi gifter oss i kirka her, og så ber vi våre foreldre, våre søsken m/fam. og våre besteforeldre. Er det noen som har gjort det sånn? Hvordan arrangerte dere middag, og hadde dere noe "fest" om kvelden med familien? Vil ha de to små med på så mye som mulig!
ak83 Skrevet 8. juni 2006 #2 Skrevet 8. juni 2006 hei. Vi hadde i utgangspunktet tenkt å be bare de aller nærmeste, men så har det bare ballet seg på....! så vi blir 52+ brudeparet. Det er foreldrene våre som betaler, så da har de fått være med på å bestemme litt. Vi skal ha koldtbord og kaffe og kaker etter det. Vi har en datter som skal være med på alt. men en vi kjenner skal passe henne under festen.( hun er bare 5mnd da). Av drikke skal vi ha vin og øl til maten. og konjakk og bailys til kaffen. det er vel den billigste måten vi har kommet på, men sammtidig orntelig. gleder meg! bare to uker igjen!! lykke til.
Anonym bruker Skrevet 8. juni 2006 #3 Skrevet 8. juni 2006 Hei. Vi skal ha et lite bryllup for bare den nærmeste familie. Vi blir maks 15 stk. Vi skal gifte oss neste år, men har allerede begynt planleggingen. Vi har reservert en liten og intim sal i en restaurant (ikke en vanlig restaurant, men på en gård). Meny er inkl overnatting for oss og gjestene. Meny er også inkl alkohol til maten med mulighet for å supplere etterhvert. Vi skal ikke ha noen typisk fest, men en lang og fin middag. Barna får være til stedet og vi skal ha dempet musikk til. Vi får ha salen til kl 02, og det synes jeg er sent nok. Slik vi planlegger, får jeg og sambo alt vi ønsker oss. Jeg får være hvit brud med all den stas det medfører. Vi gifter oss i kirke. Og vi får ha vår nærmeste familie til stedet. Noe mer ønsker vi ikke. For oss er ikke festen så viktig. Derfor skal vi ikke ha noen tradisjonell fest. Det som er viktig for oss er å få en romantisk og koselig ramme rundt inngåelsen av ekteskapet.
Lis67 Skrevet 9. juni 2006 #4 Skrevet 9. juni 2006 Hei! Vi hadde bare søsken m/familie, foreldre og besteforeldre til selve bryllupsmiddagen. Da hadde vi 3-retters middag og kaffe på et hotell. Mamma og svigermor hadde bakt kaker til kaffen. Veldig intimt og veldig koselig. Angrer overhodet ikke! Et par mnd senere hadde vi vennefest hjemme i eget hus. Fikk "lånt vekk" ungene og inviterte ca 15 gode venner til en litt uhøytidelig middag hjemme med påfølgende fest som varte til i 6-tida neste morgen. Skikkelig artig! Jeg lagde maten, gjestene hadde med seg drikke til etter maten... :-) Et minneverdig bryllup.
maryland Skrevet 9. juni 2006 #5 Skrevet 9. juni 2006 Hei. Vi gifter oss i september.Våre to barn på 9mnd. og 9år blir med i kirken og til fotograf så blir de kjørt hjem med en god barnevakt selvfølgelig.Til middag kommer foreldre,søsken,tanter og onkler og våre besteforeldre.ca 50stk.Til kaffe kommer fettre,kusiner og våre nærmeste venner.ca 30stk.Vi kunne aldri tenkt oss å gjort det annerledes.Det skal være stort den dagen,slik at vi kan se tilbake på den utrolige fantastiske og minnerike dagen med glede. Men jeg ønsker deg lykke til.
Nuss Nuss Skrevet 9. juni 2006 #6 Skrevet 9. juni 2006 Nei vi bad bare de som vi så på som våres nærmeste! Tok ikke med fettere og kusiner som vi ikke har kontakt med eller kjenner no godt + at det er bare voksne. Vi blir alikevel 75 stk. Men jeg er servitør og har jobbet på en Gourmet Restaurant hvor det var noen som holdt bryllupp m kun foreldre besteforeldre og forlovere! De brukte da pengene på å kose seg med eksklusiv mat og vin istedenfor å invitere mange. Et fint alternativ for de som ikke vil gjøre så stort ut av det men fortsatt ha en fantastisk dag!
It's all about me Skrevet 9. juni 2006 #7 Skrevet 9. juni 2006 Har bedt 88 vi, men det er noen som sier nei selvfølgelig så blir ikke riktig så mange tilslutt.
Gullemor Skrevet 9. juni 2006 #8 Skrevet 9. juni 2006 Vi giftet oss på tinghuset og spanderte middag på restaurant på gjestene på kvelden. Vi hadde kun nærmeste familie + forlovere = 15 stk. Mellom seremonien på tinghuset og middagen på restaurant var vi samlet hjemme hos oss til litt snacks, frukt, hvitvin ol... Vi var hos fotograf før vielsen, og da vi hadde samlingen hjemme skiftet mannen min og jeg til noe mer sommerlig og lett... Godt å få av brudekjolen da! ;o)
Cat.68 Skrevet 9. juni 2006 #9 Skrevet 9. juni 2006 Vi hadde et lite og intimt bryllup med våre nærmeste. Slik såg det ut. Vi hadde bare foreldre og søsken, med respektive, førlovere og toastmaster med frue til middag, + barnen selvfølgelig. Til kaffen og festen kom våre aller nærmeste venner med deres respektive. Vi ble da ca 30 +barn til middag, og 40 til kaffen og festen, men da forlot jo barnen arenaen. Vi giftet oss i kirken. Alt i alt kostet det oss 30.000 og da er alt innregnet, som feks brudekjole,hår, dress,mat,alkohol,fotograf,brudebukett+blomstersmykker,pynt,leie av lokal,brudesuite til brullypsnatta, og sikkert noe mer jeg ikke husker i farten. man kan gjøre det lite og intimt og lell ha en helt fantastisk bryllup.Du kan se litt fra bryllupet vårt på hjemmesiden min på. www.swedishflower.piczo.com
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå